نشست شورای فرهنگی کانون سیستان و بلوچستان با موضوع تشریح سند چشم‌انداز کانون

شورای فرهنگی کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان با موضوع سند چشم‌انداز کانون و جشنواره‌ی بین‌المللی امام رضا(ع) تشکیل شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان سیستان و بلوچستان، شورای فرهنگی کانون پرورش فکری با موضوع سند چشم‌انداز کانون و جشنواره‌ی بین‌المللی امام رضا(ع) تشکیل شد

سرپرست کانون استان ضمن خیرمقدم به همکاران و آرزوی سالی سرشار از سلامتی برای آنان، به سند چشم‌انداز کانون و افق پیش روی آن اشاره کرد و گفت: در این سند به طور کامل و جامع مسیر پیش رو ترسیم شده و دستیابی به آن جز با تلاش و همت همه‌ی همکاران کانون کشور میسر نیست.

مسعود خاکسفیدی در ادامه به سخنان مدیرعامل کانون در خصوص سند چشم‌انداز اشاره کرد و گفت: در آخرین گردهم‌آیی مدیران کل، مدیرعامل نکات مهمی در این زمینه بیان و سیاست‌های کانون را برای رسیدن به جایگاه واقعی آن تشریح کرد.

بومی‌سازی فعالیت‌ها، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری در روستاها و مناطق حاشیه‌ی شهرها، استفاده از ظرفیت مساجد برای انجام فعالیت‌ها و حفظ کیفیت آنها و برپایی کلاس‌های ویژه برای مخاطبان بخشی از توصیه‌های مدیرعامل کانون بود که خاکسفیدی با بیان آنها گفت: سخنان شفاف مدیرعامل نمایانگر مسیری است که در آن همه‌ی کودکان و نوجوانان سهمی از کانون دارند و تنها عضو بودن شرط بهره‌برداری از خدمات کانون نیست.

وی سپس خاطرنشان کرد: مدیرعامل در کنار توجه به اعضا، رضایت‌مندی همکاران و ایجاد فضای مهربانی را جزو اولویت‌های کاری کانون قرار داده و همواره سعی در ارتقای این مقوله دارد.

خاکسفیدی در ادامه با بیان برخی نکات دیگر در خصوص چشم‌انداز، تاکیدکرد: کارشناسان در برنامه‌ریزی‌ها به این اصول توجه داشته باشند تا با خرد جمعی و هم‌دلی به افق مورد نظر، که در سایه‌ی بهره‌مندی همه‌ی کودکان و نوجوانان کشور از فعالیت‌ها، خدمات و آثار فرهنگی کانون حاصل می‌شود، برسیم.

در ادامه مهتاب سارونی، کارشناس- مسئول فرهنگی، هنری و ادبی، با اشاره به جشنواره‌ی بین‌المللی امام رضا و بخش‌های گوناگون آن از مسئولان پیگیری این بخش‌ها خواست تا با توجه به مهلت ارسال آثار، نسبت به جمع‌آوری و انجام کارهای مربوط به داوری اقدام کنند.