گردهمایی و آموزش مربیان هنری کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان برگزارشد

سرپرست کانون استان: برنامه‌ریزی و انجام کارِ گروهی دو راز مهم رسیدن به موفقیت هستند

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری استان سیستان و بلوچستان، گردهمایی و آموزش مربیان هنری کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان برگزارشد.

سرپرست کانون استان در ابتدای این گردهمایی ضمن خیرمقدم و تبریک بعثت رسول مهربانی، سالی خوب و سرشار از موفقیت را برای همکاران آرزوکرد.

مسعود خاکسفیدی سپس عنوان کرد: هنر بهترین و موثرترین راه بالابردن سطح فرهنگ یک جامعه است و با ابزار هنر می‌توان تاثیری ماندگار در عرصه‌ی فرهنگ باقی گذاشت.

وی سپس در بیان اهمیت برگزاری دوره‌های آموزش گفت: با توجه به سرعت پیشرفت‌های بشری و تغییر ذایقه‌ی مخاطبان، بحث آموزش همواره یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کانون است زیرا تا مربیان توانمند نباشند نمی‌توانند اعضایی توانمند پرورش دهند.

خاکسفیدی در ادامه با اشاره به دو کارشناس آفرینش‌های هنری در استان، آنان را دو مرجع خوب برای پاسخگویی به پرسش‌های کاری همکاران معرفی کرد که به واسطه‌ی سال‌ها فعالیت در عرصه‌ی هنر، می‌توانند گره‌گشای فعالیت‌های مربیان هنری باشند.

سرپرست کانون برنامه‌ریزی و کارِ گروهی را دو راز مهم رسیدن به موفقیت دانست که کانون همواره در سایه‌ی آنها قله‌های بسیاری را در زمینه‌ی فرهنگ و ادب و هنر فتح کرده است و از همکاران خواست همواره در پاسداری از این فضا کوشا باشند.

وی در خصوص فعالیت‌های سال جاری مربیان هنری نیز گفت: انجام فعالیت‌های جذاب هنری هم‌چون پویانمایی و سفال همواره باعث جذب و پایداری اعضا در مراکز بوده و از این‌رو انتظار می‌رود همکاران فعالیت‌های مورد علاقه‌ی اعضا را بدانند و در خصوص آن به طور ویژه برنامه‌ریزی کنند.

خاکسفیدی استفاده از ظرفیت پرتال کودک را به همکاران توصیه کرد و گفت: با تدبیری که در خصوص گسترش فعالیت‌های فضای مجازی در کانون اندیشیده شده، پرتال کودک فرصتی است برای بهتر دیده‌شدن، استفاده از تجربه‌های ارزنده‌ی دیگران و هم‌چنین به اشتراک گذاشتن تجربه‌های گرانبهای مربی و عضو که به ارتقای سطح دانش و تجربه‌ی کاربران کمک می‌کند.

وی در پایان از همکاران خواست با برنامه‌ریزی صحیح و داشتن هدف در انجام فعالیت‌ها، ارزیابی صحیحی از عملکرد خود داشته باشند.

قابل ذکراست این گردهمایی و دوره‌ی آموزش یک‌روزه با هدف تحلیل فعالیت‌های هنری کانون استان، در سال گذشته و بالابردن سطح توانمندی مربیان هنری، در مجتمع استان برگزار و دو کارگاه آموزش سفال و از ایده تا طرح در پویانمایی برای حاضران برپاشد.

گفتنی‌است در پایان سخنان سرپرست کانون، از تعدادی از مربیان هنری و کارشناسان به واسطه‌ی موفقیت در فعالیت‌ها، با اهدای لوح و جایزه تقدیرشد.