تابستان به یاد ماندنی در مراکز فرهنگی- هنری کانون سیستان و بلوچستان

" تفریح با علم " فعالیتی که توسط عضو ارشد کانون برای اعضای مراکز فرهنگی- هنری زاهدان برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری استان سیستان و بلوچستان، عضو ارشد مرکز شماره‌ی پنج زاهدان با برگزاری کارگاه‌های تفریح با علم، اعضای مراکز را به انجام فعالیت‌های علمی تشویق می‌کند.

کارشناس واحد آموزش و پژوهش در این‌باره گفت: این کارگاه بخشی است از کارگاه بزرگتری به نام " دانش شادی بخش است "، که از چهار سال پیش با شعار " من می‌پرسم؛ پس هستم " در مرکز شماره‌ی پنج زاهدان کار خود را آغاز کرد.

بی‌با رهسپار هدف از تشکیل این کارگاه را ایجاد فضایی پرنشاط برای اعضا عنوان کرد و افزود: تشویق بچه‌ها به طرح پرسش و اندیشیدن در چنین فضایی می‌تواند نتیجه‌ی شگفت‌انگیزی به دنبال داشته باشد.

در کارگاه تفریح با علم رامین نارویی، که سال‌ها عضو کانون بوده، با انجام آزمایش‌هایی برای کودکان و نوجوانان پسر و طرح پرسش‌های گوناگون آنان را به سمت جهانی سرشار از شگفتی هدایت می‌کند.

سادگی، جذابیت و ایمنی سه ویژگی آزمایش‌های علمی رامین برای مخاطبانش در مراکز فرهنگی- هنری شماره‌ی یک، پنج و مجتمع است که هفته‌ای یکبار در یک دوره‌ی سه ماهه برگزار می‌شود.

شرکت کنندگان در این کارگاه کنجکاوی، طرح پرسش و احترام به محیط زیست را به عنوان اصول اساسی می‌پذیرند و در فضایی صمیمی با بیش از 30 آزمایش آشنا می‌شوند.

رهسپار با بیان این نکته که آزمایش‌ها با دقت انتخاب شده‌اند، گفت: بچه‌ها در این کارگاه‌ها فرا می‌گیرند که از اشتباه‌های فراوان خود در طول آزمایش‌ها نترسند و بدون خجالت پرسش‌های خود را مطرح کنند زیرا هر پرسش دریچه‌ای است به جهان دانایی.

قابل ذکر است بخش دیگری از کارگاه‌های " دانش شادی بخش است " در واحد آموزش و پژوهش برگزار می‌شود که در آن اعضای شرکت کننده با مراحل پژوهش و ساخت کاردستی‌های علمی آشنا می‌شوند.