کد خبر: 234226
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵
بازدید 2032
ستاد بزرگداشت هفته ی ملی کودک در کانون فارس تشکیل جلسه داد

ستاد بزرگ داشت هفته ی ملی کودک با حضور اعضای شورای فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کانون فارس، نمایندگان سازمان بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی، آموزش و پرورش و سازمان جمعیت هلال احمر استان فارس در مجتمع فرهنگی هنری اداره کل کانون فارس تشکیل جلسه داد.

به گزارش روابط عمومی کانون فارس، مجتبی حق پرست، مدیر کل کانون فارس با اشاره به اندک زمان باقی مانده تا هفته ی ملی کودک هدف از برگزاری این جلسه را تبادل اطلاعات و هماهنگی و هم افزایی بیشتر بین سازمان ها در جهت اجرای هر چه بهتر فعالیت های هفته ی کودک عنوان کرد و گفت: امیدواریم اعیاد قربان و غدیر امسال که مصادف با هفته ی ملی کودک است برای کودکان اقصی نقاط جهان پر از برکت باشد و نیت پاک و معصومانه کودکان کمک کند تا شیعه و مسلمانان و کودکان مظلوم لبنان، سوریه، عراق و فلسطین از شر تفرقه افکنی های دشمنان نجات پیدا کنند.  در ادامه این جلسه نمایندگان برنامه های خود را در هفته ی ملی کودک اعلام کردند. در این راستا سازمان بهزیستی با اجرای برنامه هایی از قبیل: یاوران نماز، برپایی نمایشگاه آثار کودکان، تهیه ی بلیط نیم بها جهت استفاده ی کودکان تحت پوشش بهزیستی از خدمات پزشکی و سینما این هفته را گرامی می دارد. دانشگاه علوم پزشکی نیز با ارسال دستور العمل به شبکه بهداشت مربوط به سلامت کودکان، احیای پایه های کودکان به شکل کارگاه به والدین و مهارت های فرزند پروری در ارتقای تکامل فرزند، هماهنگی با مجله ی پزشکی صدا و سیما و برنامه رادیویی با حضور اساتید در خصوص بیماری های شایع در بین کودکان به اجرای برنامه در هفته ی ملی کودک می پردازد. جمعیت هلال احمر استان نیز بنا دارد نمایش آشنایی با زلزله را جهت کودکان در مهد های کودک اجرا کند. همچنین برپایی ایستگاه نقاشی و نمایشگاه در پارک ها، انتخاب مدیر و مربی نمونه ی مهدهای زیر مجموعه و اجرای برنامه پرواز بادبادک ها را اجرا خواهد کرد. اداره کل آموزش و پرورش استان فارس نیز دانش آموزان را در امور اجرایی وارد کرده و همه ی امور اجرایی مدرسه را بر عهده ی دانش آموزان خواهد گذاشت. همچنین جنگ بازگشایی مدارس و نمایشگاه بزرگ کتاب را برگزار می کند.
در این جلسه مقرر شد برنامه های اعضای ستاد بزرگداشت هفته ی ملی کودک به صورت بخشنامه به همه ی سازمان های عضو ستاد ارسال تا امکان شرکت و بهره برداری از فعالیت های این هفته فراهم شود.