جلسه هم اندیشی کانون فارس با مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز تشکیل شد

به گزارش روابط عمومی کانون فارس، جلسه ی هم اندیشی تعاملات اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس با مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز با حضور دکتر مرتضی خسرونژاد و دو نفر از اساتید دانشگاه شیراز، مجتبی حق پرست، مدیر کل کانون فارس و شهرزاد غلامی، معاون فرهنگی کانون فارس برگزار شد. در این جلسه دکتر خسرو نژاد، مدیر مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز گفت: با وجود قدمت فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ارزش و شایستگی کانون در خدمت رسانی به کودکان و نوجوانان در طول زمان دیده می شود. وی با اشاره به همکاری های قبلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با مرکز مطالعات ادبیات کودک، تلاش در پررنگ تر کردن ادامه این همکاری ها را پشتوانه ای قوی در تقویت هر دو طرف تعامل دانست و افزود: ارتباط به هر بهانه ای که صورت گیرد موجب شکوفایی دو طرف خواهد شد.
حق پرست، مدیر کل کانون فارس با ابراز خرسندی از نگاه مثبت صاحبنظران در حوزه ادبیات کودک نسبت به فعالیت های کانون گفت: با توجه به اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خط مقدم اجرا قرار دارد، کانون فارس آمادگی خود را در همکاری بیشتر با مرکز مطالعات ادبیات کودک اعلام می کند. وی افزود: بی شک با تعامل بیشتر این دو مجموعه، اجرای فعالیت های کانون با جدیدترین نظریه ها در حوزه ی ادبیات کودک و نوجوان اثربخش تر خواهدبود.
گفتنی است پیش از این نیز انعقاد تفاهم نامه ی بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مرکز صورت گرفته است و همچنین امکان مراودات بسیاری در تصمیم سازی ها، اجرای سریع تر مکاتبات و توافقات اداری، چاپ مجموعه ها، مقالات و کتب تهیه شده در مرکز مطالعات ، همکاری در زمینه ی اجرای پروژه های تحقیقی و ... فراهم شده است.
مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز مؤسسه ای علمی _ پژوهشی است که وابسته به دانشگاه شیراز می باشد.