کد خبر: 251808
تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴
بازدید 4152
مدیرکل جدید کانون در فارس معرفی شد

آیین تکریم و معارفه مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور معاون تولید و مشاور اجرایی مدیر عامل کانون در فارس برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون فارس، در این آیین که صبح روز 7 بهمن ماه در مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس برگزار شد، از زحمات 13 ساله ی مجتبی حق پرست تجلیل و زهرا افتخاری به سمت مدیر کل جدید کانون فارس منصوب شد.  
جایگاه کانون را در شوراهای تصمیم گیری استان به عنوان یک سیستم تخصصی کار با کودک و نوجوان تثبیت می کنیم
زهرا افتخاری که جانشین مجتبی حق پرست در کانون پرورش فکری استان شد با بیان این مطلب گفت: می خواهیم کانون پرچم دار حرکت های فرهنگی، هنری و ادبی کودک و نوجوان در استان باشد. افتخاری با اشاره به این مطلب که در زمینه کتاب خوانی تلاش گسترده ای در مراکز استان انجام خواهد داد، عنوان کرد: بر این باورم کودکان و نوجوانان شریان های گرم و حیاتی و وجدان های آگاه و بیدار در جامعه هستند و پویایی و تداوم حیات علمی، اجتماعی و فرهنگ پذیری یک ملت مرهون تکاپوی فکری، تلاش و سازندگی کودکان و نوجوانان است.
وی با بیان اینکه تلاش می کند بر این اساس برنامه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان را با تلفیق آموزه های دینی با هم افزایی دستگاه ها و ادارات استان در سطح استان پیش ببرد، ادامه داد: باید بتوانیم نقش موثر خود را در تربیت نسلی شایسته و خدمت به جامعه به درستی ایفا کنیم.
افتخاری، تاکید کرد: محور فعالیت ها در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایجاد محیطی امن بر پایه همدلی، هم زبانی، مهربانی و عطوفت برای انجام رسالت ها و ماموریت ها و ارائه خدمات به کودکان و نوجوانان است.
مدیر کل کانون فارس در بخش دیگری از سخنانش به سابقه ی  50 ساله ی کانون اشاره کرد و گفت: 5 دهه از فعالیت کانون می گذرد و 920 مرکز فرهنگی هنری، چراغ کانون را در سراسر ایران روشن نگاه داشته اند. 50 سال تلاش و تجربه، آموزش و تحول که نام نیک این مجموعه وام دار اعضا و مربیان و مسوولانی است که از میان 3 نسل با خلق آثار فرهنگی و هنری بر اعتبار و پویایی فعالیت های آن افزوده اند.
افتخاری کانون را از جمله سازمان هایی دانست که با استفاده از فعالیت های مختلف در حوزه ی پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با شناخت از روحیه و نیازها و توانایی های آنان تلاش می کند و از این پس تمام توان خود را به کار خواهد گرفت تا در فرصت های رسمی و غیر رسمی تعلیم و تربیت، با استفاده از ابزار و روش خاص خود برای آموزش فرهنگ مردم سالار، مشارکت و تعهد اجتماعی را به نسل فردا بیاموزد.
در ارائه خدمات به کودکان و نوجوانان به عنوان آینده سازان کشور، درجا نزنیم
معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور نیز در این  آیین، گفت: فعالان در مراکز کانون پرورش فکری در کشور باید در ارائه خدمات به قشر حساس و مهم کودکان و نوجوانان در کشور یک گام جلوتر از زمان باشند و بتوانند پاسخ گوی نیاز این قشر باشند. لذا فعالان در مراکز کانون های پرورش فکری کودکان کشور باید به گونه ای عمل کنند که در ارائه خدمات به کودکان و نوجوانان به عنوان آینده سازان کشور، درجا نزنند.
مناف یحیی پور با بیان اینکه تمام فعالیت ها و برنامه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر محور ادب و هنر تعریف شده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه شیراز شهر دانش، هنر و ادب است، انتظار است شاهد پیوند بیشتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس با مخاطبان خود در این استان و کشور باشیم.
وی تصریح کرد:کانون پرورش فکری باید پیوند دهنده ارتباط فرهنگی و دست اندرکاران فعالیت های فرهنگی درمراکز استان ها باشد. انتظار کشور از استان فارس این است که فعالیت های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این استان و شهر شیراز بیشتر از سایر استان ها باشد. زیرا، شیراز شهر دانش و هنر و ادب است و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همه فعالیت ها و کارهایش بر اساس و محور هنر و ادب تعریف شده و شاید انتظار است بیشترین پیوند وارتباط بین مردم و دست اندرکاران فعالیت های فرهنگی در این استان و شهر با کانون و فعالیت های کانون بیشتر از همه جا باشد.
توسعه مراکز کانون با موفقیت دنبال شد
مدیر کل سابق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس نیز توسعه مراکز کانون پرورش فکری و کانون های زبان ایران و معرفی کانون در سطح آحاد اجتماع را ماموریت اصلی این مرکز فرهنگی دانست که با موفقیت دنبال شده است.مجتبی حق پرست افزود: تعداد مراکز کانون پرورش فکری فارس در سال 82 تعداد 29 شعبه بود که تا سال 92 تعداد مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در فارس به 55 شعبه افزایش یافت و هم اینک در حال فعالیت است. وی بیان کرد: از سال 90 که مسئولیت کانون زبان ایران نیز به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان محول شد که تا سال 92 تعداد شعبه های این کانون از 11 شعبه به 32 شعبه افزایش یافته است.حق پرست با بیان اینکه کار فرهنگی یک جریان است اظهارداشت: معرفی کانون پرورش فکری به آحاد جامعه از دیگر اولویت های ما بود که در مدت زمان حضور 13 ساله در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس با برگزاری بیش از 190 برنامه فرهنگی و جشنواره استانی و کشوری این مهم را محقق کردیم.او اضافه کرد: حفظ، حراست و تقویت فرهنگ بومی محلی استان فارس از برنامه های ما در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس بود که در این زمینه تلاش کردیم قصه های بومی محلی استان را برای نخستین بار در کشور مکتوب و منتشر کنیم که تاکنون در این زمینه 13 جلد کتاب قصه های بومی ومحلی در فارس منتشر شده است.حق پرست ادامه داد: هیچ گونه تفکر سیاسی، جناحی و گروهی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس وجود ندارد و معتقدیم کودکان جدا از فضاهای سیاسی هستند و در زمان فعالیتم در این مرکز مانع از سیاسی شدن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوده ام.
آیین تکریم و معارفه مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس صبح روز 7 بهمن ماه با حضور مناف یحیی پور، معاون تولید، عبدالحمید شهسواری مشاور اجرایی مدیرعامل، فرماندار شیراز، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری، مدیر کل آموزش و پرورش، معاون دفتر امور اجتماعی استانداری و جمع کثیری از مسوولان استانی در مجتمع کانون فارس برگزار و لوح سپاس و حکم انتصاب از سوی مدیرعامل  به مدیران سابق و جدید کانون فارس اهدا شد. در این مراسم لوح سپاس استاندار فارس نیز به مجتبی حق پرست اهدا شد.
پخش کلیپی از فعالیت های کانون در زمان مجتبی حق پرست، صحبت نماینده ی پیشکسوتان کانون، اجرای سرود و اهدای هدایای کارکنان کانون پرورش فکری و کانون زبان از دیگر برنامه های اجرایی این مراسم بود.