کد خبر: 258868
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳
بازدید 1761
اخبار کوتاه از مراکز فرهنگی هنری جهرم، آباده و فسا

راه اندازی انجمن ادبی در مرکز آباده 
 انجمن ادبی، اعضای ارشد شاعر و داستان نویس به همراه اعضای به قالب رسیده کارگاه های ادبی در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، مرکز فرهنگی هنری آباده راه اندازی شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، جلسه ی انجمن با یک بازی ادبی شروع و بخش هایی از شعرهای شاعران معروف خوانده شد. بعد از آن با خواندن غزلی از فاضل نظری توسط مربی ادبی جلسه رسمیت یافت و در ادامه، آثار اعضا به نقد گذاشته شد.
 مسئولیت کمیته ارتقاء حقوق کودک و نوجوان در جهرم به کانون سپرده شد
در جلسه ی شورای اداری فرمانداری ویژه شهرستان جهرم،کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از سوی کارگروه تخصصی بانوان و خانواده فرمانداری به عنوان مسئول کمیته ارتقا حقوق کودک و نوجوان در شهرستان جهرم انتخاب شد.
عروسک ها میهمان اعضا در مرکز شماره 1 جهرم شدند
اعضای کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مرکز فرهنگی هنری شماره 1 جهرم با عروسک هایشان به کانون آمدند. در این برنامه ابتدا در خصوص آداب میهمانی و تقسیم شادی ها صحبت شد و بعد بچه ها با استفاده از حس لامسه به یافتن عروسک هایشان با چشم بسته پرداختند. هدف از انجام مهمانی عروسک ها بالا بردن سطح تعامل اعضا در بازی گروهی با یکدیگر بود.
جشنواره ی بازی های محلی در مرکز شماره 1 جهرم برگزار شد
با هدف آشنایی اعضا با بازی های سنتی جهرم و پژوهش اعضا نوجوان با این موضوع، جشنواره بازی های محلی جهرم با حضور اعضا کودک و نوجوان پسر در مرکز شماره 1 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهرستان اجرا شد.
در این برنامه بازی های محلی جهرم به اعضا معرفی شد و بازی های محلی "الک دولک،هفت کل،ریگ ورچقو و سنگ چل چل مچلا" اجرا شد که بسیار مورد استقبال اعضا قرار گرفت.
جشنواره ی قصه گویی در مرکز فسا برگزار شد
یکی از فعالیت های مورد علاقه ی اعضا در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز فرهنگی هنری فسا، شاهنامه خوانی و گلستان خوانی است.بر این اساس جشنواره ای با همین مضمون در مرکز برگزار شد که طی آن 20عضو دختر نوجوان به قصه گویی با استفاده از شاهنامه ی فردوسی و گلستان سعدی پرداختند و قصه های شرکت کنندگان از طرف مربیان مورد سنجش قرار گرفت. از این میان چهار عضو به عنوان قصه گوی برتر انتخاب شدند.