کد خبر: 227763
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۹
بازدید 2540
سرود هم نوائی در کانون استان قم به اجرا در آمد

جشنواره سرود «هم نوائی» با شرکت 13 گروه سرود از اعضای کودک و نوجوان مراکز کانون استان قم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم این جشنواره که هم زمان با 22 اسفندماه روز بزرگداشت مقام شهدا برگزار شد، از ساعات اولیه صبح آغاز شد و با اجرای سرودهایی با موضوعات مختلف از جمله: خدا، دوستی، شهادت، ایران، کودکی، طبیعت و ... در ساعت عصر به پایان رسید.
نمایش فیلم «شجاع مرد کوچک» با مضمون شهادت، اجرای مسابقه و اجرای قصه نمایش «هفت سین فاطمی» توسط مربی مسئول و اعضای مرکز شماره 3 که مورد اقبال مخاطبان قرار گرفت از جمله میان برنامه های این جشنواره بود.
شایان ذکر است یکی از سرودهای اجرا شده در این جشنواره « سرود پرواز» بود که بازخوانی سرودی بود که توسط شهدای نوجوان در سال 1365 در سینما تربیت قم و ساعتی قبل از شهادتشان خوانده شذه بود.
محمد مخلصی؛ مدیرکل کانون استان قم در آیین اختتامیه این جشنواره ضمن تقدیر و تشکر از تمامی دست اندرکاران این جشنواره و به خصوص مجریان ویژه برنامه قصه نمایش «هفت سین فاطمی» از ارتقای سطح کیفی سرودها در سومین جشنواره خبر داد و از این بابت ابراز خوشحالی کرد.
وی هم چنین کار سرود را یک کار جمعی و حاصل تلاش یکایک اعضا و مربیان مرکز دانست که با به کارگیری و استفاده از بخش های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی فعالیتی چند رسانه ای را رقم می زند.
حجت الاسلام هاشمی؛ مدیر کل امور اجتماعی استانداری قم نیز با حضور در مراسم تقدیر از برگزیدگان جشنواره سرود هم نوائی، سرودهای اجرا شده را سرودهایی زیبا، هنرمندانه و با محتوای ارزشمند عنوان کرد و تصریح کرد: کودکان و نوجوانان اگرچه جسم کوچکی دارند اما دنیایی بزرگ و ناشناخته در درونشان وجود دارد که لبریز از استعدادهای مختلف است.
وی در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به اینکه سرمایه اجتماعی اصلی کشور ما همین کودکان و نوجوانان هستند افزود : بخش عظیمی از تربیت این قشر آینده ساز برعهده کانون پرورش فکری قرار گرفته است و خدارا شکر که کانون وظیفه خود را به خوبی انجام می دهد و اعضای کانون همه هنرمندند.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری قم هم چنین از مدیرکل کانون استان خواست تا همانند گذشته پیگیری لازم را در خصوص راه اندازی کارگروه کودک و نوجوان استانداری داشته باشد تا علاوه بر ایام هفته ملی کودک در طول سال نیز به مسائل مربوط به حوزه کودک و نوجوان پرداته و برای آنان برنامه ریزی شود.
حجت الاسلام هاشمی در پایان ضمن قدردانی از تمام کسانی که در راه اعتلای فرهنگ دینی در کودکان و نوجوانان قدم برمی دارند خطاب به اعضای کودک و نوجوان کانون گفت که امروز روز بزرگداشت مقام شهداست و شهدا نیز سال ها قبل همچون شما سرودهای زیادی را تمرین کردند و به صورت دسته جمعی خواندند و امروز نوبت شماست که قدم در راه اناها بگذارید.

سومین جشنواره «سرود هم نوائی» کانون استان قم روز پنج شنبه با اجرای 13 گروه سرود کودک و نوجوان در سالن آمفی تئاتر مرکز شماره 9 به کار خود پایان داد.