ماه خوشمزه میزبان روزه داران ماه رمضان

اعضای کودک و نوجوان مراکز 2 و 7 کانون استان قم ویژه برنامه ای را با عنوان «ماه خوشمزه» با حضور سید سعید هاشمی نویسنده و شاعر حوزه ی کودک و نوجوان در مرکز شماره 7 برگزار کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، این ویژه برنامه که با حضور مدیرکل کانون استان قم ، کارشناس مسئول فرهنگی و 80 نفر از اعضای مراکز 2 و 7 کانون رقم خورد شامل 4 بخش اصلی بود.
در ابتدای این ویژه برنامه محمد مخلصی؛ مدیرکل کانون استان ضمن تبریک 18 تیرماه روز ملی ادبیات کودک و نوجوان، این روز را به اعضای کانون معرفی کرده تصریح کرد: این روز به نام استاد مهدی آذر یزدی نام گذاری شده و باید کودکان و نوجوانان ما که مخاطبان اصلی و حقیقی این روز هستند ضمن آشنایی با آثار این نویسنده بزرگ، با ویژگی های شخصیتی وی نیز آشنا شوند.
مدیرکل کانون استان قم هم چنین با اشاره به روزهای نورانی و پربرکت ماه مبارک رمضان این ماه را به کودکان و نوجوانانی که برای بار اول روزه داری را در این ماه تجربه می کنند تبریک گفت و از آنان خواست تا فرصت های معنوی این ماه را از دست ندهند.
بر اساس این گزارش در بخش ابتدایی این برنامه با عنوان «نقد خوشمزه» اعضای کودک و نوجوان مجموعه داستان طنز «وام دماغ» نوشته ی سید سعید هاشمی را به نقد کشیده و نکات مورد نظر خود را در خصوص شکل، ساختار و محتوای کتاب با نویسنده در میان گذاشتند و پاسخ های نویسنده ی کتاب را نیز شنیدند.
گفتنی است از این نویسنده کتاب های دیگری از جمله مجموعه شعر «پیاده رو شلوغ است»، « یک تکه از آسمان»، «کسی شبیه بهار»، «محله ی میکروب ها» و «بهار در بادیه» منتشر شده است.
در بخش دوم این ویژه برنامه با عنوان «آثار خوشمزه» اعضای ادبی فعال دو مرکز ، داستان های طنزی را که با استفاده از ضرب المثل های ایرانی نوشته بودند در حضور سید سعید هاشمی قرائت کردند و از نقطه نظرات این نویسنده در خصوص نوشته های خود بهره بردند.
سید سعید هاشمی که در کودکی از اعضای کانون استان قم بوده و در حال حاضرسردبیری مجله سلام بچه ها را به عهده دارد در بخش «سوال های خوشمزه» به پرسش های طنز آمیز اعضا در مورد زندگی، تجربه ها و ویژگی های شخصیتی خود پاسخ گفت.
شایان ذکر است داستان طنز نوجوان «قند آباد» نیز به قلم این نویسنده در حوزه ی دفاع مقدس به تازگی از سوی انتشارات کانون پرورش فکری روانه مراکز کانون شده است.
بخش پایانی این مراسم شاد و صمیمی «افطار خوشمزه» نام گرفته بود که اعضای کودکان و نوجوانان روزه دار همراه با هم بر سر سفره ضیافت افطار نشسته و روزه ی خود را باز کردند.
ویژه برنامه ی «ماه خوشمزه» به مناسبت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان و به همت مربیان مراکز فرهنگی هنری 2 و 7 کانون استان قم با حضور اعضای کودک و نوجوان دو مرکز برگزار شد.