کد خبر: 232032
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۶
بازدید 3461
فریاد اعتراض اعضای کانون استان قم در حمایت از کودکان غزه

کودکان و نوجوانان عضو کانون پرورش فکری استان قم صبح امروز از مقابل بیت امام خمینی (ره) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) حرکت کردند تا فریاد اعتراض خود را در برابر فجایع غیر انسانی وحملات رژیم اسرائیل در غزه به گوش دوستان و همسالان خود در غزه برسانند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، صبح امروز جمعی از اعضای پسر مراکز کانون استان قم ضمن تجمع در مقابل بیت تاریخی حضرت امام خمینی (ره) و تجدید میثاق با آرمان های امام راحل با سردادن شعارهایی هم دردی و حمایت خود را از کودکان و نوجوانان مورد تجاوز در غزه ابراز کردند.
بر اساس این گزارش فریادهای «الله اکبر»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «هم غزه، هم ایران، پاینده باد اسلام» و «شادی کودکانه، حق مسلم ماست» شعارهایی بود که با شور و هیجان توسط اعضای شرکت کننده در طول مسیر راه پیمایی سر داده شد.
شایان ذکر است پس از اسقرار در جوار حرم مطهر حضرت معصومه (س)، محمد مخلصی ؛ مدیرکل کانون استان قم ضمن تقدیر و تشکر از همراهی و حضور پرشور اعضا، در خصوص اهداف برپایی این راه پیمایی توضیحاتی را ارائه نموده و افزود: امروز آمده ایم تا با تاسی از رهنمودهای مقام معظم رهبری حملات ددمنشانه و فجایع خونین غزه را محکوم کرده و حمایت خود را از حقوق مسلم کودکان این سرزمین که در جریان این حملات نادیده گرفته شده است اعلام کنیم.
قرائت نامه ی علیرضا حاجیان زاده؛ مدیرعامل کانون به دبیرکل سازمان ملل متحد و اجرای مراسم نمادین انتفاضه و پرتاب کردن سنگ به تصاویر اوباما و نتانیاهو بخش بعدی این مراسم بود.
هم چنین دل گویه ای نیز توسط یکی از اعضا برای هم دردی با کودکان غزه قرائت شد و پس از آن اعضا با اثر انگشت های رنگی خود که نشانه ای از میوه های زیتون بود درخت مقاومت فلسطین را بارور کردند.
کودکان و نوجوانان شرکت کننده در این راه پیمایی هم چنین به نشانه ی جمله ی امام خمینی (ره) که فرمودند: « اگر مسلمانان دنیا هر کدام یک سطل آب بریزند، اسرائیل را آب می برد» با سطل های آبی که در دست داشتند پرچم اسرائیل را از نقشه ی کشور فلسطین پاک کرده و سبزی و طراوت فلسطین را همراه با شاخه ی درخت های زیتون آن نمایان ساختند.
در پایان طومار دل گویه ی اعضای کانون استان قم با کودکان غزه که با اثر انگشت های این اعضا به ثبت رسیده بود توسط نماینده ی اعضا به معاون دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان قم تحویل داده شد.
گفتنی است این راه پیمایی با همراهی زائرین حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و حضور جمعی از اتباع خارجی و هم چنین همکاری استانداری قم، شهرداری، فرمانداری، نیروی انتظامی، هلال احمر و هماهنگی با برخی نهادهای مربوطه برگزار شد.