کد خبر: 232618
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۷
بازدید 2810
دو اردوی یک روزه به افتخار « زمین محترم»

مرکز شماره 4 کانون پرورش فکری استان قم طی روزهای 28 و 29 مردادماه دو اردوی یک روزه را با موضوع «زمین محترم» ویژه ی اعضای کودک و نوجوان دختر و پسر در بوستان الغدیر قم برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، اردوی دختران مرکز شماره 4 که با حضور 24 عضو کودک و19عضو نوجوان در گروه های سنی ب و ج و د برگزار شد، شامل فعالیت هایی از جمله
کانون مرکز شماره 4 در تاریخ 29مردادماه 1393 برای تعداد 43 نفر از اعضا دختر  در بوستان الغدیر اردوی زمین محترم را برگزار کرد.در این اردو فعالیتهایی از جملهبازی های گروهی آزاد مانند: والیبال، بدمینتون، اسکیت و بازی های محلی مانند بزنه بزنه و آنقوری قوری انجام شد
هم چنین برگزاری مسابقه ی قطار و ریل، مسابقه ی دو و مسابقه طبیعت دوست داشتنی من و تهیه ی نشریه دیواری با موضوع زمین محترم از جمله برنامه هایی بود که در این اردو تدارک دیده شده و به اجرا درآمد.
مربیان مرکز شماره 4 در اردوی «زمین محترم» تلاش کردند با توجه به هدف جذب و نگهداری اعضا و تشویق اعضای فعال و کتابخوان، ضمن ایجاد فضایی شاد و نشاط انگیز در محیطی کاملا سالم، تعامل و همکاری و حس مسئولیت پذیری در انجام امور زندگی گروهی را به اعضای کودک و نوجوان منتقل کنند.
بر این اساس تشویق اعضا به حفظ و نگهداری در امر نظافت طبیعت موجب شد تا اعضاء ضرورت دوستی با طبیعت را در قالب مسابقه درک کرده و ازآن خوب حفظ و نگهداری کنند.
به گفته ی منصوره محمدحسینی؛ مربی مسئول مرکز شماره 4، جملات و گفته های اعضا در طول اردو بیانگر این مطلب بود تا ما مربیان متوجه شویم که اعضا طبیعت را به عنوان عضوی از خانواده ی خود پذیرفته و به عنوان یک دوست در نگهداری آن کوشا هستند.
مرکز شماره 4 کانون استان قم هم چنین روز 28 مردادماه نیز برای تعداد 20 نفر از اعضای پسر خود در گروه های سنی ب و ج و د ،اردویی را با همبن عنوان (زمین محترم) در بوستان الغدیر قم برگزار کرد.
در این اردو برنامه هایی چون نمایش خلاق ، بازی های گروهی و انفرادی، مسابقه، نشریه دیواری با اهداف بازیافت با استفاده از وسایل دوریختینهای طبیعت به اجرا درآمد.
بر این اساس علاوه بر ایجاد فضائی شاد و نشاط انگیز در اوقات فراغت اعضا، کودکان و نوجوانان شرکت کننده در حین شادی و نشاط، قوانین و قواعد حضور در طبیعت و زندگی گروهی را در جمع هم سالان خود فرا گرفتند.
گفتنی است با توجه به حضور سنین مختلف در اردوی« زمین محترم» کاردستی کار با سنگ بین گروه کوچکترها و بزرگترها انجام شد که طی آن حس همکاری خوبی در بین کودکان و نوجوانان شکل گرفته و اعضای پسر آدابی چون احترام به بزرگتر و مراقبت از کوچکترها را تمرین کردند.

اردوی یک روزه ی «زمین محترم» ویژه ی اعضای کودک و نوجوان دختر و پسر مرکز شماره 4 کانون پرورش فکری استان قم طی روزهای 28 و 29 مردادماه در بوستان الغدیر قم برگزار شد.