کد خبر: 234699
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۳
بازدید 4958
یادش به خیر کانون

همایش «یادها و یادگارها» که طی چند ماه اخیر با اعلام فراخوانی اقدام به شناسایی اعضای قدیمی کانون در استان قم کرده بود عصر پنج شنبه با برگزاری مراسمی باشکوه با حضور اعضا و مربیان قدیمی به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، هدف اصلی این فراخوان که در تیرماه سال جاری به همت روابط عمومی استان قم منتشر شد، شناسایی و تجلیل از اعضای قدیمی کانون استان قم و هم‌چنین اعضای قدیمی کانون های سراسر کشور بود که در حال حاضر در استان قم سکونت دارند.

بر اساس این گزارش تعداد 140 نفر از اعضا طی این فراخوان شناسایی شدند که با تکمیل فرم های ضمیمه شده علاوه بر مشخصات اولیه، اطلاعاتی نظیر نام مرکز و مربیان آن ها، نام کتاب ها، فیلم ها و سرگرکی های سازنده‌ی مورد علاقه، موفقیت های کسب کرده و هم چنین خاطرات و آثار به جا مانده از آن دوران مانند کارت شناسایی، عکس، کتاب های تحویل داده نشده و ... جمع آوری شدند.

در میان این اعضا و مربیان قدیمی کانون استان قم چهره های شناخته شده‌ی استانی و کشوری از جمله عبدالله باکیده(نویسنده، کارگردان)، حسین فدایی حسین (کارگردان و مدرس نمایشنامه نویسی)، مظفر سالاری (نویسنده‌ی کودک و نوجوان)، سید سعید هاشمی و مجید ملامحمدی (شاعر و نویسنده‌ی کودک و نوجوان)، دکتر وزیری راد( مدیرکل سایق تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان)، مهدی باقرزادگان (رئیس آموزش و پرورش بخش کهک) نیز به چشم می خوردند.

بر این اساس روز پنج شنبه 17 مهرماه همایش «یادها و یادگارها» با دعوت از اعضای قدیمی شناخته شده و هم چنین جمعی از مربیان آن ها در سالن آمفی تئاتر مرکز فرهنگی هنری شماره 9 استان قم رقم خورد.

محمد مخلصی؛ مدیرکل کانون استان قم در ابتدای این مراسم، ضمن تبریک دهه‌ی ولایت و هفته‌ی ملی کودک به کودکان دیروز، گزارشی از عملکرد دستگاه های متولی حوزه‌ی کودک و نوجوان و هم چنین برنامه های مشترک در هفته‌ی ملی کودک ارائه داده و گفت: اعضای قدیمی کانون که دیروز همراه با دوستان و هم سالان و هم پا و هم نفس با مربیان دلسوز لابه لای میز و صندلی های رنگی کانون بزرگ شدند، امروز بار دیگر در کنار هم نشسته اند تا سوار بر بال خیال مرغک کانون خاطرات آن روزها را زنده کنند.

دبیر کمیته‌ی کودک و نوجوان استان قم افزود : اعضای شرکت کننده با لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در سال اقتصاد و فرهنگ، باید زمینه‌ی بروز ظرفیت های کانون و تبلور سرمایه‌ی اجتماعی میهن اسلامی که ناشی از تربیت دستگاه های متولی از جمله کانون است را در شهر کریمه‌ی اهل بیت (س) فراهم سازند.

وی خاطرنشان کرد : این همایش به یاد ماندنی، به منظور تجلیل از اعضا و مربیان قدیمی کانون و تقویت تعامل با آنان در جهت توسعه‌ی فعالیت های کانونی و تثبیت نقش اثرگذار کانون در تربیت منابع انسانی جامعه، ارائه‌ی الگوهای عملی موفق برای مخاطبان کانون و ایجاد بانک اطلاعاتی اعضای قدیمی و هم چنین بهره مندی از ظرفیت ها و توانایی های اعضای قدیمی برگزار شده است.

قصه گویی فهیمه مرزبان؛ مربی برگزیده‌ی جشنواره های قصه گویی کانون، اجرای مسابقه های قدیمی مراکز کانون با شرکت اعضای قدیمی از جمله میان برنامه های این مراسم بود.

سرود «یادش به خیر کانون» نیز با اجرای اعضا و مربیان حال حاضر کانون استان که براساس شعر «یادش به خیر کانون» سروده‌ی افشین علاء و آهنگسازی سهیل مطیعا مربی موسیقی های کودکانه ی کانون استان قم ساخته شده بود در این مراسم به اجرا در آمد.

هم چنین تعدادی از اعضا و مربیان قدیمی از جمله عبدالله باکیده و وحید وزیری راد نیز خاطرات خوش روزهای عضویت و خدمت در کانون را برای حاضرین بازگو کردند.

بخش ویژه‌ی همایش یادها و یادگارها که دعوت از اعضای شهید کانون استان قم بود با حضور پدر و برادران دو شهید دوران دفاع مقدس به نام های ابوالفضل بدخشان بیدگلی و هم چنین حمیدرضا اصفهانیان و بیان خاطرات دوران عضویت آن ها متبرک شد.

گفتنی است سالن آمفی تئاتر مراکز 8 و 9 کانون استان قم نیز به نام های این دو شهید نام گذاری شد.

شعرخوانی سید حبیب نظاری؛ مربی ادبی قدیمی کانون استان و کارشناس ادبی حال حاضر نیز از دیگر برنامه های اجرا شده در این مراسم بود.

تجلیل از خانواده های اعضای شهید با اهدای لوح یادبود و اثر سفالین منقش به نام پنج تن و هم چنین تقدیر از مربیان نمونه‌ی استانی و کشوری و کارمندان برگزیده‌ی کانون استان پایان بخش این مراسم بود.

برنامه های هفته‌ی ملی کودک از 15 تا 21 مهرماه در کلیه‌ی مراکز کانون استان قم در حال برگزاری است.