اعضای کانون استان قم شعری با ردیف آب سرودند

ویژه برنامه‌ی شب شعر عاشورایی«با ردیف آب» عصر پنج شنبه با حضور شاعران کودک و نوجوان و کودکان و نوجوانان شاعر در مجتمع کانون استان قم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم؛ این ویژه برنامه که از سوی مرکز آفرینش‌های ادبی کانون استان قم با مشارکت حوزه‌ی هنری استان قم رقم خورد، با هدف بزرگ‌داشت ایام سوگواری حضرت سید الشهداء (علیه السلام)، توجه بیشتر به ادبیات آیینی و خصوصا ادبیات عاشورایی، شکوفایی هرچه بیشتر و بهتر استعداد ادبی کودکان و نوجوانان و سوق دادن آن‌ها به سمت آفرینش آثاری با مضامین عاشورایی و هم‌چنین ایجاد ارتباط بین شاعران کودک و نوجوان با اعضای مستعد ادبی کانون استان برگزار شد.
بر این اساس تعدادی از اعضای ادبی مراکز کانون استان قم و هم‌چنین جمعی از شاعران حوزه‌ی شعر آیینی استان از جمله تقی پورمتقی، یحیی علوی فرد، سید سعید هاشمی، علی باباجانی، سید مهدی موسوی، طیبه رضوانی، سید رضا شرافت، سید جواد شرافت ؛ کارشناس ادبی حوزه‌ی هنری و سید حبیب نظاری؛ کارشناس ادبی کانون استان قم اشعار آیینی خود را که در رثای امام حسین (علیه السلام) و یاران با وفای ایشان بود در این شب شعر قرائت کردند.
بر اساس این گزارش محمد مخلصی ؛ مدیرکل کانون استان قم در ابتدای این ویژه برنامه ضمن ابراز خرسندی از برگزاری شب شعرعاشورایی و مشارکت حوزه‌ی هنری استان و حضور فعال شعرا و اعضا، مربیان و کارشناسان استان قم  تصریح کرد: امروز می‌خواهیم با زبان دیگری به زیارت امام حسین (علیه السلام) برویم و به زبان شعر زیارت عاشورا بخوانیم.
وی هم‌چنین با اشاره به فرا رسیدن هفته‌ی کتاب و سالگرد ارتحال علامه طباطبایی که با دهه‌ی دوم ماه محرم مقارن شده است افزود: شعرای ایرانی در قرون متمادی شعر عاشورایی را تنها به مرثیه، مدح و منقبت می‌سرودند اما در دوران پس از انقلاب اسلامی شاعرانی هم‌چون قیصر امین پور، سید حسن حسینی و سلمان هراتی با نگاهی نو به حماسه‌ی عاشورا موجب غنای بیشتر اشعار عاشورایی و تعمیق عرچه بیشتر آن در دهه‌های 70 و 80 شمسی شدند.
مدیرکل کانون استان قم هم‌چنین ارائه‌ی الگوهای مناسب در حوزه‌ی شعر آیینی را از جمله اهداف برگزاری شب شعر «با ردیف آب» برشمرد و تاکید کرد نوع نگاه و تلاش اهالی قلم در این حوزه شایسته‌ی ارزش گذاری بیشتر است.
قصه گویی کتاب «ایستاده بر خاک» نوشته‌ی محسن هجری نیز توسط هانیه یعقوبی؛ عضو قصه گوی مرکز شماره 5 به اجرا در آمد.
شایان ذکر است اهدای جوایز و تقدیر از شاعران کودک و نوجوان و بزرگسال حاضر در این ویژه برنامه پایان بخش شب شعر عاشورایی بود.
شب شعر عاشورایی « با ردیف آب» با مشارکت کانون استان قم و حوزه‌ی هنری استان و با حضور جمعی از شاعران و اعضای ادبی مراکز استان، کارشناسان، مربیان و هم‌چنین حجت الاسلام والمسلمین ذاکری؛ مدیرکل سیاسی امنیتی استانداری قم روز پنج شنبه 22 آبان ماه در سالن شهید بدخشان مجتمع کانون برگزار شد.