کد خبر: 241972
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴
بازدید 1939
آسمان همچنان در مرکز شماره‌ی 1 می‌درخشد

علی‌رغم پایان یافتن هفته‌ی نجوم، مرکز فرهنگی هنری شماره 1 کانون استان قم که دارای امکانات و ظرفیت‌های خاص مرتبط با فعالیت‌های نجومی است، هم‌چنان برنامه‌هایی را با محوریت اجرام فلکی و آسمان شب به اجرا در می‌آورد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، در هفته‌ی جهانی نجوم که از 29 فروردین تا 6 اردیبهشت سال جاری در  سراسر کشور برگزار شد مرکز شماره 1 کانون استان قم نیز به اجرای فعالیت‌های حوزه‌‌ی علم نجوم به مخاطبان پرداخت و به دلیل استقبال اعضا و هم چنین مدارس سطح استان اجرای این فعالیت هم‌چنان ادامه دارد.
بر اساس این گزارش طبق فراخوانی که با عنوان "قمرهای مصنوعی" توسط مرکز شماره‌ی 1 در سال 93 اعلام شد از اعضای کودک و نوجوان مراکز استان دعوت شد تا علاوه بر تکمیل جدول ستارگان که حاوی سوالاتی در ارتباط با علم نجوم بود ماکت‌ آدم‌های فضایی، منظومه‌ی شمسی و سایر اجرام آسمانی را با خلاقیت خود بسازند و به این مرکز ارسال کنند .
به گفته‌ی مریم کریمی؛ مربی فرهنگی مرکز شماره‌ی 1 که در با دانش تخصصی خود فعالیت‌های نجومی تازه ای را برای بچه‌ها به اجرا در میآورد، در این هفته علاوه بر برگزاری نمایشگاهی از آثار ارسالی و پوسترهای اجرام سماوی که مزین به آیه های از قران کریم بود برنامه‌ی بازدید دانش آموزان مدارس و مراکز کانون از نمایشگاه و شرکت در کارگاه‎‌های نجومی برگزار شد .
مطالب ارائه شده در این بازدیدها شامل آشنایی کودکان و نوجوانان با منظومه‌ی شمسی، آشنایی با اجرام سماوی و صورت های فلکی، آشنایی با دوربین های دوچشمی و تلسکوپ ( با توجه به پایه‌ی تحصیلی آنها ) و هم‌چنین برگزاری کارگاه‌های سفال، نقاشی، کاردستی و ادبی با موضوعات نجومی بود.
شایان ذکراست، بازدیدهای نجومی و برپایی کارگاه‌های نقاشی و سفال مرتبط با این حوزه تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد و مراکز کانون و مدارس علاقمند می توانند اعضا و دانش آموزان پایه سوم تا ششم ابتدایی خود را جهت آشنایی بیشتر با آسمان شب با هماهنگی قبلی به مرکز فرهنگی هنری شماره 1 ببرند.