کد خبر: 258795
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳
بازدید 2536
ویژه برنامه های مراکز کانون استان قم در دهه کرامت

در روزهای پایانی دهه کرامت، اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون استان قم ضمن تشرف به حرم مطهر حضرت معصومه (س) و زیارت چند تن از امام‌زادگان، از نمایشگاه کریمه اهل‌بیت بازدید کرده و آگاهی خود را در خصوص زندگانی آن حضرت افزایش دادند.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، اعضای مرکز شماره‌ی 1 در قابل ویژه برنامه فرآیندی «از ماه تا خورشید» از ابتدای دهه کرامت قصه‌ی زندگی حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) را از زبان مربی فرهنگی مرکز شنیدند و با اشعار مرتبط و احادیثی از این دو بزرگوار آشنا شدند .

در ادامه در کارگاه نقاشی این قصه‌ها را به تصویر کشیدند و در کارگاه خوشنویسی احادیث و اشعار را با خطی خوش تحریر کردند.

در عین حال 21 نفر ازاعضای مرکز شماره 1 هم‌زمان با شب میلاد امام رضا (ع ) به بازدید بیت النور رفته و در جریان علت هجرت حضرت معصومه (س) به ایران و اقامت ایشان در قم قرار گرفتند. سپس به بازدید از نمایشگاه حرم رفته و زندگانی حضرت معصومه (س) قبل از تولد (بشارت تولد ایشان) تا شهادت ایشان را به صورت تصویری و از زبان راوی نمایشگاه شنیدند.

باران رحمت در مرکز شماره‌ی 2

تعداد 24 نفراز اعضای کودک و نوجوان مرکز شماره ی 2 در شب میلاد حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) با هدف تقویت تفکر دینی و آشنایی با اماکن مذهبی و تاریخی قم از بیت النور؛ محل اقامت حضرت معصومه (س) در قم و امام‌زاده چهل اختران بازدید کردند.

در جریان این بازدید خادمان امام‌زاده چها اختران و امام‌زاده زید توضیحاتی در خصوص آشنایی بیشتر اعضا با این مکان مقدس بیان کردند.

بر اساس این گزارش اعضا دست‌های خود را در مشبک‌های ضریح‌های مطهر گره زدند و برای سلامتی و فرج امام زمان (عج)، سلامتی والدین، شفای بیماران و عاقبت به خیری خود دعا کردند.

 درادامه نیز به زیارت حرم مطهر حضرت معصومه (س) رفتند و تبریک خود را به مناسبت میلاد امام رئوف به کریمه ی اهل بیت (س) رساندند ونیز نیایش های درونی خود را .اعضا دعای فرج را نیز به صورت گروهی در حرم مطهر قرائت کردند.​

 

هنر در قاب کرامت مرکز شماره 5

آثار نقاشی و نشریه‌دیواری‌های اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره 5 استان قم که با محوریت فرهنگ رضوی انجام شده بود در طول دهه کرامت در قالب نمایشگاه « هنر در قاب کرامت» به نمایش گذاشته شد.

هم‌چنین تعداد 30 نفر از اعضای کودک و نوجوان دختر در روز میلاد امام رضا (ع) همراه با مربی مسئول مرکز از بیت النور بازدید کردند. ابتدا توضیحاتی درباره چگونگی حضور حضرت معصومه(ع) در این مکان، فرازهایی از زیارت نامه و بنای قدیمی این ساختمان برای اعضا داده شد. سپس اعضا وارد اتاق حضرت شده و بعد از زیارت همگی دعای فرج را زمزمه کرده و برای ظهور امام زمان (عج) دعا کردند.

 قصه گویی با موضوع زندگی نامه‌ی حضرت معصومه (ع) و امام رضا (ع)، معرفی شخصیت، معرفی وقایع، معرفی کتاب‌های متناسب با این ایام از دیگر برنامه‌های اجرایی مرکز شماره 5 در دهه کرامت بود.

 

قصه‌ی خواهر و برادری در مرکز شماره‌ی 7

اعضای کودک و نوجوان مرکز شماره‌ی 7 نیز در طول دهه‌ی کرامت در فعالیت‌های مختلف فرهنگی هنری شرکت کردند که از آن جمله معرفی شخصیت حضرت فاطمه معصومه (س) و هم‌چنین روایتی از رابطه‌ی عاطفی بین حضرت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) در قالب قصه‌گویی توسط مربی فرهنگی مرکز بازگو شد.

هم‌چنین انیمیشنی با موضوع دهه‌ی کرامت با استفاده از شکر و اکلیل رنگی توسط اعضای پسر تولید شد.

 

اعضای مرکز شماره 9 زیر گنبد طلا

تعداد 15 نفر از اعضاء کودک و نوجوان مرکز شماره 9 قم، با هدف پرورش حس دینی اعضا، آشنایی اعضا با شخصیت حضرت معصومه (س)، حرم مطهر و شخصیت های تاریخی و مذهبی مدفون در حرم همراه با مربی فرهنگی خود ضمن زیارت مرقد مطهر بانوی کرامت، ازقسمت های مختلف حرم مطهر و مقبره شیخ فضل الله نوری و پروین اعتصامی و... بازدید کردند.

پس از آن اعضا به نمایشگاه صنایع دستی و نمایشگاه کریمه‌ی اهل بیت رفته و با توضیح راهنمای نمایشگاه به طور کامل با زندگی حضرت معصومه (س) از تولد تا وفات با استفاده از ماکت های موجود آشنا شدند.