کد خبر: 258914
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴
بازدید 1563
عروسک‌ها در کنار اعضای نوجوان روی صحنه می‌روند

جشنواره نمایش عروسکی کانون استان قم طی روزهای اول و دوم شهریورماه با حضور 9 گروه نمایش عروسکی از اعضای نوجوان مراکز فرهنگی هنری در مجتمع کانون استان برگزار می‌شود.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، اعضای نوجوان مراکز کانون استان از اردیبهشت‌ماه سال جاری با هدایت مربیان فرهنگی و هنری فعالیت خود را برای شرکت در مرحله استانی جشنواره نمایش عروسکی کانون آغاز کرده‌اند.

بر اساس این گزارش متن نمایش‌ها با موضوع آزاد و از داستان‌ها و نمایشنامه‌های منتشر شده توسط انتشارات کانون انتخاب شده که توسط گروه‌های 7 نفره متشکل از اعضای نوجوان مراکز به اجرا درمی‌آید.

در عین حال طبق شیوه‌نامه‌ی ارسالی از سوی دبیرخانه‌ی هفدهمین جشنواره نمایش عروسکی کانون، از میان این گروه‌ها تنها یک گروه به مرحله‌ی منطقه‌ای راه پیدا می‌کند و سایر گروه‌های برگزیده در هفته ملی کودک نمایش‌های خود را در مراکز مختلف به روی صحنه می‌برند.

شایان ذکر است ساخت دکور و عروسک‌ها نیز توسط اعضا و با همراهی و هدایت مربیان مراکز انجام گرفته است.

جشنواره نمایش عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با هدف رشد و پرورش تفکر، خلاقیت و نوآوری نوجوانان با استفاده از هنر نمایش، فراگیری مهارت‌های اجتماعی نوجوانان در تعامل با یک‌دیگر و هم‌چنین گسترش فعالیت‌های نمایشی در تمامی مراکز کانون سراسر کشور به اجرا در می‌آید.