کد خبر: 263204
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴
بازدید 1400
دلتنگی‌های یک آپارتمان به روایت مهدی مردانی

اعضای کانون استان قم روز پنج شنبه در نشست ادبی دو پنجره، میزبان مهدی مردانی شاعر مجموعه شعر سپید «دلتنگی‌های یک آپارتمان» بودند.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، در بخش اول این نشست که 60 نفر از اعضای فعال کارگاه های ادبی مراکز کانون استان حضور داشتند، اعضای نوجوان نقد و نظرات خود را در خصوص شعرهای این مجموعه به لحاظ ویژگی‌ها و ساختار ادبی بیان کردند.

مهدی مردانی در لابه‌لای پاسخ‌های خود به پرسش‌های اعضا، توضیحاتی در خصوص ویژگی وزن‌های عروضی در شعر کلاسیک و تفاوت آن با شعر سپید بیان کرد و افزود: وجود شعر سپید در ادبیات کودک و نوجوان باعث آزادی بیشتر اندیشه می‌شود. نوجوان در شعر سپید آزادی بیشتری دارد و کلمات کم‌تر می‌توانند خودشان را به ذهن شاعر تحمیل کنند.

به گفته‌ی وی سرودن شعر سپید با تمام ویژگی‌های خود سخت‌تر از شعر کلاسیک است و تصور اینکه سرودن شعر سپید لزوما به معنای عدم توانایی شاعر در شعر موزون است اشتباه است.

در پنجره‌ی دوم این نشست ادبی مهدی مردانی آثار ادبی اعضای کانون استان قم را شنید و نکات قوت و ضعف هریک از آثار را به شرکت کنندگان یادآور شد.

شاعر مجموعه شعر «دلتنگی‌های یک آپارتمان» در پاسخ به این پرسش که خنده‌های آپارتمان چیست گفت: خنده‌های آپارتمان ماییم به شرط اینکه هم‌دیگر را دوست داشته باشیم و درک کنیم. باید مهربان‌تر باشیم چرا که دنیا جای قشنگی برای زندگی کردن است و حتی در آپارتمان هم می‌توان شاد و دلخوش نفس کشید.

شایان ذکر است مجموعه شعر «دلتنگی‌های یک آپارتمان» از مجموعه کتاب‌های خودمان شامل 20 شعر سپید برای گروه سنی « د و ه» است که تصویرگری آن را مهزاد اردیبهشت؛ مربی هنری کانون استان قم انجام داده است.