کد خبر: 263383
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۷
بازدید 1337
نمونه‌ی ایده‌آل سند تحول آموزش و پرورش، کانون است

معاون فرهنگی کانون در نشست آماده‌سازی مجتمع فرهنگی هنری کانون استان قم شیوه‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کانون را تنها نمونه‌ی سالم و موفق در کشور عنوان کرد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، در این نشست رضا قمرزاده با تاکید بر مدل ایده‌آل تربیتی که در مراکز کانون در حال جریان است تصریح کرد: در کانون تمام جزئیات موجود در فضا و ویژگی‌های ظاهری و باطنی مربیان در کنار هم کمک می‌کند تا نمونه‌ی کاملی از شیوه‌ی صحیح آموزش و پرورش اتفاق بیفتد و این همان نمونه‌ی ایده‌آل برای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در ایران است.

وی گفت: سال‌های سال است که آموزش به معنای درست آن در کانون جریان دارد و یکی از افتخارات مربیان کانون نوع تربیت متفاوت کودکی که به کانون می‌آید و کودکی که به کانون نمی‌آید است چرا که تجربه نشان داده اثرگذاری و نقش‌آفرینی کودکان و نوجوانان عضو کانون در محیط‌ها و مراحل مختلف زندگی به مراتب بهتر و کاملتر است.

معاون فرهنگی کانون به این بخش از سخنان رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در زمینه رشد و تربیت کودک و نوجوان اشاره کرد که می‌فرمایند: «هوش وافر منجر به ذخیره‌ی علمی لازم می‌شود و این دو تبدیل به یک قدرت علمی می‌شوند. اما اگر این قدرت علمی به آفرینش اثر هنری بیانجامد آن وقت تبدیل به جرات علمی شده است و ارزشمند خواهد بود.»

قمرزاده در ادامه چگونگی معرفی فعالیت‌های مختلف کانون به مسولان کشوری در مراسم افتتاح مجتمع فرهنگی هنری را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: باید تلاش کنیم تا تفاوت کار کانون را در تمام جزئیات نشان دهیم تا بتوانیم از این فرصت استفاده کنیم و چیستی هرکدام از فعالیت‌ها و تاثیر آن بر رشد و پرورش کودکان و نوجوانان را به مسئولان تصمیم گیرنده در سطح کشور نشان دهیم.

در پایان کارشناسان و مربیان فرهنگی، هنری و ادبی حاضر در این نشست، دیدگاه‌های خود را در خصوص برخی نکات اجرایی و شیوه‌‌ی ارائه‌ی فعالیت‌ها به بحث و بررسی گذاشتند.

شایان ذکر است مجتمع فرهنگی هنری کانون استان قم که پس از مجموعه فرهنگی حجاب، بزرگترین مجتمع فرهنگی هنری کانون در سطح کشور است، قرار است هفته‌ی آینده با حضور مقامات کشوری استانی افتتاح شود.