بازدید اعضای کمیسیون فرهنگی شورای شهر از مجتمع فرهنگی هنری کانون استان قم

اعضای کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر قم صبح دیروز ضمن بازدید از مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری استان قم و آشنایی با فعالیت‌های این مجتمع با تشکیل جلسه‌ای در خصوص راه‌کارهای افزایش تعامل با کانون و تحقق اهداف فرهنگی به گفت‌وگو نشستند.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، در ابتدای این جلسه محسن ربانی؛ مدیرکل کانون استان قم ضمن معرفی مجتمع فرهنگی هنری کانون استان و ویژگی‌های خاص این مجموعه، اظهار کرد: باتوجه به کمبود فضاهای فرهنگی درمنطقه‌ی پردیسان و امکانات و فضای این مجتمع خوشبختانه با استقبال بسیار خوب و ازدحام مخاطبان خصوصا اعضای نوجوان پسر مواجه هستیم و این ما را امیدوار کرده است که با بازنگری در توانایی‌های سخت‌افزاری و ایجاد جذابیت‌های لازم می‌توان کودکان و نوجوانان نسل امروز را به سمت و سوی فعالیت‌های فرهنگی هنری و ادبی سوق داد.

ربانی هم‌چنین با اشاره به ویژگی‌های خاص کار کانون گفت: نحوه‌ی بیان و نوع ارتباط با مخاطبان و چگونگی ارائه‌ی فعالیت‌ها در کانون متفاوت است و به همین دلیل است که بسیاری از دستگاه‌های فرهنگی با امکانان سخت‌افزاری صرف نمی‌توانند کاری کنند که کانون با تجربه‌ی 50 ساله‌ی خود انجام می‌دهد.

وی گفت: اگرچه افتخار می‌کنیم که تعداد بیشتری از مراکز کانون در مناطق محروم قرار دارد و مناطقی از حاشیه‌ی شهر را تحت پوشش داریم اما با توجه به اینکه متاسفانه توزیع مراکز ما نامتوازن است برای افزایش تعداد مراکز بازدیدهایی از برخی بوستان‌های شهر داشته‌ایم و درخواست‌ها و رایزنی‌هایی با شهرداری انجام دادیم چراکه معتقدیم همه‌ی بچه‌های شهر در هر منطقه‌ای که هستند حق استفاده از کانون را دارند و نیازمند خدمات فرهنگی هستند.

مدیرکل کانون استان قم همچنین آمادگی کانون را برای همکاری در  طراحی فضای بوستان‌های کودک شهر اعلام کرد و افزود: امیدواریم زمینی که در نزدیکی مجتمع فرهنگی هنری کانون است و گفته شده قرار است توسط شهرداری پارک کودک در این زمین احداث شود به زودی عملی شود و این مجموعه به همراه مجتمع آموزشی که در کنار مجتمع کانون است یک مجموعه‌ی کامل ویژه‌ی کودک و نوجوان را به وجود بیاورند.

 

فعالیت‌های کانون بنیانی و اساسی است

در ادامه‌ی این جلسه طوبی حجازی؛ رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر قم ضمن قدردانی از خدمات کانون تصریح کرد: ما ذهنیت خوبی از کانون داریم چرا که کارهای کانون بنیانی و اساسی است. کانون همیشه خوب کار کرده است و همانطور که از عنوان کانون برمی‌آید اولویت با تربیت و پرورش فکر است که در اسلام هم به این نکته توجه و تاکید شده است.

حجازی افزود: ما می‌دانیم که شما به بودجه‌های دولتی وابسته هستید و علاقه‌مندیم که هر کاری که از دست ما برمی‌آید انجام دهیم چرا که هرچقدر بر زیرساخت‌های فکری کودک و نوجوان کار کنیم آسیب ها کمتر و آسیب‌پذیری این قشر نیز کم‌تر خواهد بود.

وی گفت: هر دولتی که بر سر کار می‌آید بخش فرهنگی را فراموش می‌کند ولی اگر به لحاظ کمی و کیفی به حوزه‌ی فرهنگ توجه کنند از بسیاری از مسائل پیشگیری می‌شود.

 

شهرداری پردیسان فضای جدیدی برای ساخت مرکز در اختیار کانون قرار دهد

سید مهدی مقیمی؛ نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی نیز در جلسه‌ی صبح دیروز اذعان داشت: بسیار خوشحالیم که پروزه‌های سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) یکی پس از دیگری آثار خود را نشان می‌دهد و از کانون ممنونیم که این مرکز فعال را در منطقه‌ای ایجاد کرده است که قرار است سیصد هزار نفر جمعیت داشته باشد.

وی گفت: توصیه‌ی من به شما این است که ارتباطتان را با آموزش و پرورش بیشتر کنید چراکه اگر دانش‌آموزی در زمینه‌ی تئاتر، هنر، ورزش و دیگر حوزه‌ها استعدادی از خود نشان دهد باید در جهت تقویت آن کار کرد و چنان‌چه این اعضای علاقه‌مند رشد کنند سرمایه‌هایی برای آینده‌ی کشور خواهند بود.

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قم ضمن تقدیر از تلاش‌های شهردار پردیسان برای خدمت‌رسانی به مردم این منطقه گفت: به دلیل محدودیت‌های رفت و آمد شهروندان به مرکز شهر بهتر است امکانات فرهنگی  در نزدیک‌ترین بوستان‌ها به مناطق مسکونی ایجاد شود و شما می‌توانید فضای برخی بوستان‌ها را در اختیار کانون قرار دهید تا کودکان و نوجوانان از خدمات کانون استفاده کنند.

 

ارتباطمان را با کانون افزایش می‌دهیم

سید عبدالله سلیمانی؛ شهردار پردیسان نیز در بخشی از این جلسه ضمن تشکر از محسن ربانی مدیرکل کانون استان قم برای شکل‌

گیری و راه‌اندازی مجتمع فرهنگی هنری که به لحاظ وسعت و امکانات مجموعه‌ای کم‌نظیر است گفت: پردیسان منطقه‌ای است که به سرعت رشد جمعیتی دارد و به خاطر تعداد بسیار زیاد کودکان و نوجوانان و هم‌چنین بضاعت مالی کم ساکنان این منطقه وجود چنین فضاهای فرهنگی هنری بسیار مغتنم است.

شهردار پردیسان تصریح کرد: برای اختصاص فضای بوستان‌ها و برگزاری نمایشگاه از فعالیت‌های کانون حاضر به همکاری هستیم و علاقه‌مندیم که ارتباطمان را با کانون افزایش دهیم.

 

در ادامه‌ی این جلسه دیگر اعضای کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر قم نیز مواردی را مطرح و پرسش‌های را در خصوص زمینه‌های کاری کانون و فرصت‌ها و پیشنهادات اجرایی مطرح کردند.

بازدید از قسمت‌های مختلف مجتمع فرهنگی هنری پردیسان و آشنایی با خدمات و فعالیت‌های مختلف کانون پرورش فکی کودکان و نوجوان بخش پایانی این جلسه را به خود اختصاص داد.