شرکت مربیان کانون استان قم در دوره‌ی آموزشی«جام باشگاه‌‌های کتاب‌خوانی ایران»

مربیان فرهنگی مراکز کانون استان قم با شرکت در کارگاه آموزشی«جام باشگاه‌‌های کتاب‌خوانی ایران» با روند اجرای این طرح در مراکز فرهنگی هنری آشنا شدند.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، جام باشگاه‌‌های کتاب‌خوانی ایران عنوان طرح جدیدی برای راه‌ اندازی و فعال کردن باشگاه‌‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان در سراسر کشور است.

منظور از باشگاه کتاب‌خوانی، گروه‌های حداقل 12 تا 15 نفری از کودکان و یا نوجوانان هستند که در مقطع‌های سنی پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه اول؛ زیر نظر یک هماهنگ کننده بزرگسال در زمینه‌ی کتابخوانی فعالیت دارند.
بر اساس این گزارش این باشگاه ها می توانند در شهرها و یا روستاها در اماکن مختلفی مانند؛ مسجدها، کتابخانه ها، مدرسه ها، مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فرهنگسراها، مجتمع های مسکونی، کانون های اصلاح و تربیت، مرکزهای بهزیستی و یا هر جایی که کودکان و نوجوانان گردهم می آیند، تشکیل شود. 
به گفته‌ی مدرس این کارگاه آموزشی هدف از فعال‌سازی این باشگاه ها ارتباط کودکان و نوجوانان با کتاب و کتاب‌خوانی است به طوری که کتاب بخرند، کتاب بخوانند، در مورد کتاب بحث و گفت وگو کنند و در نهایت نوشتن در مورد کتاب را یاد بگیرند و بتوانند به معرفی کتاب بپردازند.

نخستین کارگاه آموزشی جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان  ایران برای آموزش مربیان و تسهیل گران با شرکت 100 تن از کارکنان سازمان ها و نهادهای دولتی و غیردولتی در تالار مرکزی استان قم به مدت دو روز برگزار شد.