نگاه و توجه به دستان رهبر گروه وجه تشابه فعالیت سرود و واقعه‌غدیر

در پنجمین جشنواره سرود نوای همدلی، مرکز شماره 8 به عنوان گروه سرود برگزیده و سرکار خانم منفرد عنوان رهبر برگزیده را از آن خود کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، جشنواره‌ی سرود نوای همدلی در دهمین سال برگزاری خود شاهد اجرای 12 گروه از 10 مرکز کانون استان قم بود که در بخش های گروه سرود برتر، رهبری گروه، خلاقیت، بروشور معرفی گروه و صدای برتر گروه به رقابت پرداختند.

در ابتدا ثمرده حقیقی فرد با عرض خیر مقدم خدمت مدعوین محترم عنوان کرد: فعالیت سرود یکی از پر طرفدارترین فعالیت های مراکز کانون است که در سال های اخیر به همت مربیان از مهجوریت خارج شده و کانون با نگاه تخصصی و علمی این فعالیت را قابل توجه عموم کند.

سرپرست اداره کل کانون استان قم افزود: اگر قرار باشد حرف و پیام مهمی زده شود و تاثیرگذار باشد هیچ عنصری مثل هنر این توانایی را ندارد و هنر سرود نیز از جمله فعالیت هایی است که می تواند بیشترین تاثیر را داشته باشد.

وی افزود: تقارن برگزاری این جشنواره و جشن بزرگ شیعیان، عید غدیر خم را به فال نیک گرفته و وجه تشابه فعالیت سرود و ایام غدیر این است که گروه سرود همه‌ی توجه و نگاهش را معطوف به دستان رهبر گروه کرده و بر اساس آن سرود را اجرا می کنند و نکته ای که در غدیر هست نیز همان کلمه ی ولایت است و نگاه ما به دستان رهبر گروه، که اگر توجه‌مان به دستان رهبر گروه نباشد بعید است اجرای خوبی داشته باشیم و این ها درس هایی است که باید از واقعه ی غدیر گرفت.

امینی معاون آفرینش های ادبی وهنری، شکری کارشناس نمایش های عروسکی، میرمحمد صادقی کارشناس هنرهای بومی سنتی به عنوان میهمان پنجمین جشنواره سرود نوای همدلی و امیر زینلی رئیس سابق انجمن موسیقی استان، استاد و پیشکسوت موسیقی و آواز، امیرحسین حاجی ابراهیمی کارشناس و پیشکسوت و استاد موسیقی و سهیل مطیعا، کارشناس و استاد موسیقی، مسئول موسیقی و سرود کانون استان قم نیز به عنوان داور در این جشنواره حضور داشتند. همچنین مقدم پور، کارشناس هنری به همراه ذبیحی، مربی هنری استان قم در بخش بروشور، گروه های سرود را داوری کردند.

اولین گروه، به رهبری بیات از مرکز شماره 6 و به ترتیب مرکز شماره 1 به رهبری بیگدلی، مرکز شماره 9 به رهبری کریمی، مرکز شماره 4 به رهبری الهام خلیلی، مرکز شماره 3 به رهبری فهیمه مرزبان، مرکز شماره 4 به رهبری رنجبران، مرکز شماره 2 به رهبری گرایلی و مرکز شماره 7 به رهبری بیاتی مراکزی بودند که در نوبت صبح به اجرای سرود خود پرداختند.

و در نوبت بعدازظهر مرکز شماره 10 به رهبری دادخواه، مرکز شماره 8 به رهبری منفرد، مرکز شماره 2 به رهبری ایمانه خلیلی و  مرکز شماره 10 به رهبری فائزه مرزبان نیز به اجرای سرود پرداختند و بعد از اینکه داوران در اتاق مخصوص به جمع بندی گروه برتر و نفرات برتر هر بخش رسیدند نوبت به اهدای جوایز و تقدیر از برگزیده ها شد.

در بخش سرود برتر، گروه سرود دختران مرکز شماره 8 به رهبری منفرد توانست رتبه‌ی نخست این بخش را از آن خود کند و دو گروه سرود دختران مرکز شماره 9 به رهبری کریمی و پسران مرکز شماره 10 به رهبری دادخواه رتبه‌ی دوم و رتبه‌ی سوم این بخش هم به دو گروه سرود دختران مرکز شماره 4 به رهبری الهام خلیلی و دختران مرکز شماره 2 به رهبری ایمانه خلیلی رسید.

در این بخش هیئت داوران از گروه سرود دختران مرکز شماره 7 به رهبری بیاتی نیز تقدیر به عمل آوردند.

اما در بخش رهبر برتر منفرد برای سرود مرکز شماره 8 رتبه‌اول، دادخواه برای سرود مرکز شماره 10 رتبه‌ی دوم و خانم ها فائزه مرزبان و بیگدلی به ترتیب برای مراکز شماره 10 و 2 به رتبه‌ی سوم این بخش رسیدند.

در بخش صدای برتر در دو گروه پسران و دختران، یعقوبی از گروه پسران مرکز 10 و فراهانی از گروه دختران مرکز 9 به عنوان رتبه‌ی اول این بخش معرفی شدند همچنین علوی از پسران مرکز 2 و بهرامیان از دختران مرکز 8 رتبه‌ی دوم و بیطرفان از پسران مرکز 4 و قنبری از دختران مرکز 7 رتبه‌ی سوم این دوره از جشنواره را از آن خود کردند.

در بخش خلاقیت در اجرای سرود، سلیمی رهبر گروه سرود دختران مرکز 8 رتبه‌ی اول، ایمانه خلیلی رهبر گروه سرود دختران مرکز 2 رتبه‌ی دوم و بیاتی و فهیمه مرزبان به ترتیب، دختران مرکز شماره 7 و دختران مرکز شماره 3 توانستند به رتبه‌ی سوم این بخش برسند.

و اما در بخش بروشور معرفی سرود، پس از تقدیر از هیزجی به عنوان فعالترین مربی در این بخش، بیات برای بروشور گروه سرود دختران مرکز شماره 6 عنوان برگزیده این بخش را از آن خود کرد و حق‌گو و سرانجام به ترتیب برای بروشور گروه های سرود مرکز شماره 10 و 1 قابل تقدیر شناخته شدند.

و در پایان ثمرده حقیقی فرد سرپرست کانون استان قم به تمامی مربیان شرکت کننده در پنجمین جشنواره سرود نوای همدلی به پاس تشکر و قدردانی تقدیرنامه اعطا کردند.