هفتمین جشنواره شکوفه‌های قرآنی و ختم جز سی قرآن توسط اعضا در کانون سنندج

به مناسبت ماه مبارک رمضان، هفتمین جشنواره شکوفه‌های قرآنی در سنندج برگزار شد.

 

 

سهیلا شیخی، مدیرکل کانون پرورش و فکری کودکان و نوجوان استان کردستان گفت: هفتمین جشنواره شکوفه‌های قرآنی امسال با حضور 70 نفر از کودکان و نوجوانان  اعضای مراکز فرهنگی هنری  کانون ،در مجتمع فرهنگی هنری سنندج برگزار گردید .
وی افزود: این جشنواره که روز 24 تیر ماه (17 رمضان المبارک) برگزار  شد ، کودکان و نوجوانان جز سی ام  قرآن کریم را  ختم نمودند .
شیخی  ادامه داد : با توجه به این که
 قصه گویى و آموزش مفاهیم قرآن از طریق قصه موفقترین روش انس با خداوند است  اجرای قصه گویی قرآنی توسط مربیان ، اجرای دف نوازی، اقامه اذان،اجرای  تواشیح و برپایی  مسابقه قرآنی برای شرکت کنندگان  از جمله برنامه های جنبی این جشنواره بود . ماموستا شهبازی هم مهمان برنامه بود که با سخنان خود اعضا را به روزه گرفتن و نماز خواندن تشویق کرد و از آنها خواست که در ماه رمضان چون مهمان خداییم باید هر چه خدا می خواهد همان را انجام دهیم .

مدیرکل کانون پرورش و فکری کودکان و نوجوان استان کردستان افزود: آشنایی با عقاید و اصول قرآنی، احکام شرعی و بسترسازی و ایجاد فضای مناسب برای آموزش مفاهیم دینی و قرآنی، الگوپذیری کودکان و نو جوانان از آیات و آموزه‌های دینی و قرآنی در زندگی روزمره از اهداف برگزاری این جشنواره می باشد .
شیخی اظهار کرد : آشنا کردن کودکان و نوجوانان با معارف و ارزش های دینی و مذهبی یکی از اصول مهم در تعلیم و تربیت اسلامی است که کانون پرورش فکری این جشنواره را به منظور ترویج فرهنگ دینی و تقویت روحیه اسلام باوری در بین اعضا کودک و نوجوان برگزار می کند.وی در پایان با اشاره به اهمیت تربیت دینی کودکان و نوجوانان خاطر نشان ساخت : یکی از امتیازات و ویژگی های قرآن این است که خود یک کتاب تربیتی است و ثوابی که برای تعلیم و تربیت در اسلام وعده داده شده برهیچ موضوع دیگری وعده داده نشده .

در پایان برنامه به همه ی اعضای شرکت کننده یک جلد جزء سی قرآن و لوح یاد بود اهدا گردید .