کد خبر: 231187
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۱
بازدید 1066
گزارمان نویسان برتر استان کردستان  معرفی شدند

21 نفر از مربیان فرهنگی هنری ادبی در طرح گزارمان نویسی شرکت کردند .

سهیلا شیخی مدیر کل کانون پرورش فکری استا ن کردستان اعلام کرد: یکی از عناصر مهم در مراکز فرهنگی هنری کانون کتاب است ، که کارکردهای تربیتی ،کشف و پرورش استعداد ،افزایش دانش و بینش دارد  و واسطه میان مربی و عضو است .

شیخی ادامه داد : در گزارمان نویسی به بیان ویژگی های کتاب در یادداشتهای کوتاه توصیفی یا انتقادی پرداخته می شود.

مربی که  در فضای کتاب و کتابخانه فعالیت می کند باید اهل مطالعه و صاحب نظر باشد . به همین منظور در جهت ارتقای مربی نه نقد مولف و تقویت انگیزه تقد و برری لازم می باشد که مربیان در امر گزارمان نویسی فعال باشند.

شیخی  با اشاره به اینکه گزارمان نویسی یک فرصت مغتنم برای دقیق تر دیدن کتاب است ، افزود : مربیان مراکز می توانند با نگاه ریزبینانه و عمیق به کتاب ها ، بهتر با اعضا کار کنند .

مدیر کل کانون عنوان کرد  : 200 برگه گزارمان توسط 21 نفر از همکاران تا پایان  سال 92 نوشته شد که پس از بررسی ،   4 نفر از همکاران رتبه بسیار خوب ، 12 نفر رتبه خوب و 5 نفر هم رتبه متوسط را کسب نمودند .

شیخی ادامه داد : هر همکار می بایست 10 جلد کتاب (یک عنوان شعر ، یک عنوان دینی ، یک عنوان علمی ، یک عنوان هنر و سرگرمی و 6 عنوان داستان و رمان  ) را گزارمان نویسی می نمود که جمع نمرات کتاب های گزارمان نو یسی شده بر 10 تقسیم می شد و معدل به دست می آمد .

بر اساس بررسی های داوران ، 4 نفر از همکاران استان رتبه بسیار خوب و امتیاز 90 به بالا کسب نموده اند که گزارمانهای آنها برای بررسی های بیشتر به آفرینشهای فرهنگی کانون کشور ارسال گردیده است ،اسامی این همکاران بدین شرح است :1- مینا عسگری مربی مسئول مرکز قروه  2-  هیوا ملکی مربی مسئول مرکز سریش آباد 3- کوثر الماسی مربی فرهنگی شماره 2 سقز 4- پروین خالدی مربی فرهنگی شماره 1 سقز

لازم به ذکر است داوری گزارمان های سال 92 را حمید رضا پوررضایی ،ماریا احمدی و الهام زارعی زاده بر عهده داشتند .