آماده سازی مجموعه ای از  آثار کاریکلماتور اعضا با موضوع جنگ و دفاع مقدس برای چاپ

می گویند: <BR> <BR> "کاریکلماتور جملاتی پرمحتوا، کوتاه و همراه با شوخ‌طبعی است که گاهی به جمله قصار می‌ماند، گاهی به شعر شانه می‌زند و شاید بتواند تبدیل به ضرب‌المثل شود. آنچه مسلم است، کاریکاتور کلمات است."

موجز بودن یکی از خصوصیات کاریکلماتورها است . این متون تک جمله ای و یا چند جمله ای ، شدت تأثیر خاص خودش را دارد. مثلا در طرح با موضوع" هشت سال دفاع مقدس"، می توان تأثیر خاطرات جنگ را در نسل های پس از جنگ در فشردگی این جملات کوتاه بررسی کرد و از پنجره های کوچک و مشبک این جملات و با تابش کمی خیال ، تصاویر نابی از دفاع مقدس هشت ساله را دید.

هشت سال دفاع مقدس برای مردم ایران یک افتخار بزرگ است که تا همیشه در یادها باقی می ماند.اعضای نوجوان مجتمع فرهنگی هنری سنندج  با هدف زنده و پویا نگاه داشتن این اتفاقات مهم که در سرنوشت آن ها تأثیر بسزایی داشته است و نیز با هدف پیدا کردن نگاهی تازه و نو به مقوله دفاع مقدس، به نوشتن کاریکلماتور پرداخته اند.

الهام زارعی زاده به عنوان کارشناس ادبی کانون، این مجموعه را در کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان کردستان جمع آوری و ویرایش کرده است و بر اساس توافق نامه ی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های ماندگار دفاع مقدس با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان  و عطف به بند 5 این توافق نامه مبنی بر چاپ دو اثر در سال، مجموعه ای از کاریکلماتور های ساخت اعضا جهت بررسی و چاپ به اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های ماندگار دفاع مقدس ارسال شده است تا در درست بررسی و چاپ قرار گیرد.