کد خبر: 233758
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۷
گرامیداشت روز شعر و ادب فارسی در مرکز سریش آباد

با توجه به فرا رسیدن روز شعر و ادب فارسی و هم راستایی بسیاری از فعالیتهای های مرکز سریش اباد با این مفاهیم ارزشمند، روز تولد استاد شهریار و روز شعرو ادب فارسی در مرکز سریش آباد گرامی داشته شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان،در این برنامه فعالیت شعر خوانی با اشعار شهریار اجرا شد و معرفی کتاب های شعر شهریار و معرفی شخصیت استاد شهریار نیز برای بچه ها انجام گرفت. بچه ها علاوه بر این که با آثار این شاعر گرانقدر آشنا شدند، شعر " همای رحمت" را گروه خوانی کردند.

بنابر این گزارش،از دیگر برنامه های اجراشده در همین راستا، معرفی ایام و وقایع بود که با توضیح علت نامگذاری این روز همراه شد.

در ادامه گزارش آمده است،مهم‌ترین اثر شهریار منظومه حیدربابایه سلام (سلام به حیدربابا) است که از شاهکارهای ادبیات ترکی آذربایجانی به‌شمار می‌رود و شاعر در آن از اصالت و زیبایی‌های روستا یاد کرده‌است. کتاب حیدر بابا یه سلام به بچه ها معرفی شد و با توجه به موقعیت جغرافیایی این شهر توسط مربی فرهنگی مرکز به زبان ترکی برای بچه ها شعرخوانی انجام پذیرفت.

این گزارش حاکی است،این فعالیت در ادامه اهداف برنامه ریزی شده در پیش بینی سالیانه مرکز و معرفی شاعران و ادیبان ایرانی انجام پذیرفت و آشنایی با شاعران و مناسبت های ادبی از جمله ی دیگر اهداف شاخص این ویژه برنامه بود.

لازم به ذکر است،سید محـمد حسین شهـریار در 27 شهـریـور 1367 خورشیـدی در بـیـمارستان مهـر تهـران بدرود حیات گـفت و این روز را به نام روز شعر و ادب فارسی نامگذاری کردند.