راه یافتگان استان کردستان به اولین جشنواره نمایش عروسکی مربیان و اعضا ارشد کشوری معرفی شدند

اسامی آثار راه یافته به بخش مربیان و اعضا ارشد جشنواره نمایش عروسکی در بخش های نمایش عروسکی،نمایش نامه نویسی ،مقاله نویسی و نقد اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان،سهیلا شیخی مدیر کل کانون استان کردستان گفت:نمایش عروسکی جیک جیک ،کی منو میخوره به کارگردانی شیما صمدی مربی فرهنگی مرکز قروه و نمایشنامه عقربه ها با نویسندگی شب بو حسینی مربی ادبی شماره 1 و 2 سقز راه یافتگاه به بخش مسابقه جشنواره نمایش عروسکی و نمایشنامه نویسی از استان کردستان می باشند.

شیخی افزود: پس از 15 دوره برگزاری جشنواره نمایش عروسکی بخش "عضو" یا "عضو و مربی"، جشنواره نمایش عروسکی دوسالانه شد و به خاطر کیفیت بخشی و دانش‌افزایی، بخش عضو و مربی از هم جدا شدند تا هرکدام در جای خود به رشد و بالندگی اعضا و مربیان کمک بیشتری کنند.

وی در ادامه پرورش فکر کودکان و نوجوانان از طریق دیدن و تحلیل تئاتر و تئاتر عروسکی به عنوان واسطه های تربیتی،ارتقاء سطح علمی مربیان ،کارشناسان و اعضای ارشد کانون،توانمند سازی مربیان ،کارشناسان و اعضای ارشد کانون از طریق تبادل اندیشه و دستاوردهای نمایشی را از اهداف برگزاری جشنواره نمایش عروسکی مربیان و اعضای ارشد کانون نام برد.

سهیلا شیخی خاطر نشان ساخت:شرکت کنندگان این جشنواره در انتخاب موضوع نمایش آزاد بوده ولی می توانستند با موضوعاتی در رابطه با فرهنگ ملی،مذهبی و دفاع مقدس با توجه به گروه سنی مخاطبین بپردازند.

وی عنوان کرد:بخش نمایشنامه نویسی با هدف تولید نمایشنامه (تئاتر و تئاتر عروسکی ) مناسب کودک و نوجوان برگزا می گردد.

لازم به ذکر است،جشنواره نمایش عروسکی کشوری آذر ماه برگزار می گردد.