جلسه شورای فرهنگی استان با محوریت برنامه های سی و ششمین دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی تشکیل شد

جلسه شورای فرهنگی ، هنری ، ادبی استان کردستان با حضور کلیه اعضا در محل دفتر مدیر کل کانون استان کردستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان،مدیر کل استان در این جلسه گفت: در آستانه ی سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و مسئولیت کمیته ی کودکان و نوجوانان همانند سنوات قبل به عهده ماست و این وظیفه ما را دو چندان می کنند چرا که باید با برنامه ریزی بهترین شیوه و خلاقانه ترین فعالیت ها فضایی شاد و متناسب با حال و هوای انقلاب را برای کودکان و نوجوانان به وجود بیاوریم و این مهم بیشتر در فضا ها و مراکز فرهنگی ، هنری کانون تحقق پیدا می کند .

شیخی خاطر نشان ساخت: یاد آوری دستاوردهای انقلاب و معرفی شخصیت رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) به بهترین شکل ممکن باید در کلیت اجرا قرار گیرد و به بهترین شیوه ها در قالب های فرهنگی ، هنری ، ادبی ارائه شود .

وی افزود: برنامه ریزی مراکز و عناوین برنامه ها به بهترین شیوه ممکن باید در کلیت اجرا قرار گیرد شیوه ها و عناوین برنامه های مراکز به دفتر استان ارسال شده است اما عملیاتی کردن این برنامه ها به بهترین شیوه مهم است و باید نظارت شود .

در شروع صحبت ها محمودی کارشناس روابط عمومی عناوین فعالیت ها را که مراکز ارسال کرده بودند خواندند و در بخش دیگر خواستار تهیه بنر و پرچم و ریسه برای تزیین فضای بیرون مراکز شدند .

زارعی زاده کارشناس ادبی خبر برگزاری هشتمین ویژه برنامه ی لاله های آفتاب در مرکز شماره 3 سنندج را در تاریخ 11/93 اعلام کردند و از روند کار و پیش بینی بخش های مختلف این برنامه صحبت کردند .

- در جلسه شورای فرهنگی همچنین خبر برگزاری نشست ادبی با حضور کمال شفیعی شاعر و نویسنده ی کودکان و نوجوانان در مجتمع فرهنگی هنری شهرستان سنندج مطرح شد که مسئول مجتمع هماهنگی حضور 2 کلاس از نوجوانان پایه ی ششم ابتدایی عضو کانون را در روز پنج شنبه 3/11/93 انجام دادند این برنامه در سالن نوجوانان مجتمع برگزار خواهد شد .

کنعانی کارشناس هنری اشاره کردند که بخشی از برنامه های مراکز که روابط عمومی قرائت کردند فعالیت های هنری است و مربیان هنری اجرا کننده هستند و از برگزاری دومین ویژه برنامه ی هنری نمادها و نشانه ها ی انقلاب در مراکز سنندج خبر دادند و پیشنهاد رونمایی از کتاب اولین مسابقه منطقه ای عکاسی کانون مهربانی را در یکی از برنامه ها مطرح کردند .

حمید رضا پوررضایی کارشناس مسئول فرهنگی کانون گزارشی را از جلسات فرمانداری سنندج و اداره کل آموزش و پرورش جهت اطلاع اعضا شورا ارائه دادند و اشاره کردند که در تمامی مراکز پیش بینی برنامه ی نمایشگاه آثار و برگزاری کارگاه های فرهنگی ، هنری ، ادبی شده است که تحت عنوان جشن انقلاب از 12 الی 22 بهمن ماه انجام می گیرد و موارد عناوین اعلام شده ی مراکز در قالب این نمایشگاه ها اجرایی می شود . که در بخش نامه ی آموزش و پرورش به مدارس سراسر استان جهت حضور پیشنهاد داده شده است و مراکز هم طی نامه ای از این برنامه مطلع شده اند البته مرکز شماره 4 با توجه به نبود فضای مناسب می توانند نمایشگاه را نداشته باشند اما کارگاه های فرهنگی و هنری برگزار می گردد و همچنین مجتمع فرهنگی هنری سنندج نمایش عروسکی کی برنده می شه ؟ را اجرا خواهند کرد .

    باید به مواردی که که در سنوات قبل کمتر بعضی از مراکز مد نظر داشتند از جمله فضاسازی بیرونی مرکز بیشتر توجه شود .

ابلاغ مسئولیت کمیته های شهرستانی کودک و نوجوان به فرمانداری ها ارسال شود .

- یادواره شهدای پیشمرگان کرد در سنندج برگزار می گردد از کانون هم دعوت شده بود که سهمی در این برنامه داشته باشد طی نامه ای به مراکز به جز مراکز قروه – سریش آباد – بیجار و یاسوکند ارسال شد تا برابر با برنامه های پیشنهادی اقدام نمایند و گزارش کار را نزد خود داشته باشند تا در صورت نیاز درخواست گردد .

به کتابخانه های سیار جهت برنامه ایام الله دهه ی مبارک فجر نامه ای جداگانه ارسال شده است و پیشنهاد یک ویژه برنامه در یکی از روستاها مطرح شده است .

- جایزه برای مراکزی که فروش ندارند تهیه شده است که ارسال می گردد .

- نامه به شورای هماهنگی جهت تهیه پوستر نوشته شده شهرستان ها هم می توانند جهت دریافت طی نامه ای از طرف مرکز جهت دریافت سهمیه مراجعه نمایند .

در این جلسه صادقی کارشناس رایانه و چنور مولانایی کارشناس آموزش و پژوهش به مواردی در رابطه با روند برگزاری بهتر برنامه ها اشاره کردند .

محمد شفیعی کارشناس حراست کانون هم در سخنانی گفت: حضور بیشتر دفتر استان در برنامه های مراکز انعکاس بیشتر برنامه های مراکز در سایت کانون با عث دلگرمی بیشتر مربیان خواهد شد .

 وی در بخش دیگری از سخنانش از روابط عمومی خواست که یک مسابقه پیامکی برای مربیان و کارکنان استان برگزار شود .