کد خبر: 240624
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۹
بازدید 2196
طرح توسعه کتابخوانی سریش آباد به ایستگاه پایانی رسید

مربی مسئول مرکز فرهنگی هنری شریش آباد گفت:طرح توسعه کتابخوانی مرکز سریش آباد با عنوان "پابه پا با من بیا "که مناسب گروه سنی ب و ج طرح ریزی شده و در طول 5 ماه از نیمه دوم سال 93 اجرا شد با برپایی جشن کتابخوانی به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، هیوا ملکی افزود:در این طرح که با تعامل همه همکاران مرکز اجرا شد 20 عنوان کتاب کم خواننده با تکیه بر کتب علمی معرفی و با انواع روش های فرهنگی هنری ادبی اجرا گشت.

ملکی خاطر نشان ساخت:پروسه اجرای طرح "پا به پا با من بیا " ابتدا با ساخت دیوار کتابخوان در بخشی از مرکز اغاز گشت و سپس مربی ادبی با کمک مربیان فرهنگی کتابهای کم خواننده را انتخاب و تبدیل به داستانی شنیدنی کرد و نشانه هایی واضح و مملوس از نام کتاب و طبقه بندی و گاها نشانه هایی مانند روبان و رنگ در ان داستان قرار می داد تا اعضا در قفسه ها کتاب را پیدا کنند و عضوی که کتاب را می یافت با نام عضو کتابخوان معرفی می شد.

وی گفت: در ادامه کار مربیان هنری و فرهنگی وارد می شدند و با کتاب مذکور طرح هایی مانند نقاشی عکاسی - کتاب سازی کاردستی نمایش خلاق و نقد و بررسی کتاب را اجرا می کردند .

ملکی در پایان خاطر نشان ساخت: بهترین کارها بر دیوار کتابخوان نصب و امتیاز بندی می شد و در انتها در طی جشن کتابخوانی به اعضا برتر جوایزی اهدا گشت.

قابل ذکر است نمایشگاهی از اثار پدید امده از این طرح در معرض دید سایر اعضا و معلمان مدارس قرار گرفت