پودمان آموزشی "شیوه های زندگی اردویی" در سنندج برگزار گردید

پودمان آموزشی "شیوه های زندگی اردویی به مدت 20 ساعت به منظور ارتقاء دانش و توسعه مهارت های شغلی مربی مسئولان و مربیان فرهنگی مراکز کانون در مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سنندج برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان،این پودمان ویژه مربی مسئولان امور فرهنگی و مربیان امور فرهنگی و کتابخانه های سیار روستایی کانون بود که با حضور 28 نفر از مربیان برگزار گردید.

بنا بر این گزارش،عباس نمکی کارشناس مسئول برگزاری اردوی دانش آموزی وزارتخانه آموزش و پرورش از تهران تدریش این دوره را بر عهده داشتند .

در ادامه گزارش آمده است،شناخت گرایش های مختلف فرهنگی و علمی کودکان و نوجوانان،آشنایی کودکان و نوجوانان با زندگی دسته جمعی با همسالان،آموزش قواعد زندگی گروهی به کودکان و نوجوانان از اهداف برگزاری دوره آموزشی شیوه های زندگی اردویی بود.

این گزارش حاکی است، قدمات اولیه شرکت در اردو،ویژگی های مکان اردو،ویژگی های زمان اردو،اهمیت تناسب سن، جنس، خصوصیات کودکان و نوجوانان،فعالیتهای فرهنگی متناسب با اردوو تقسیم وظایف و زندگی گروهی در اردواز سرفصل های آموزشی این پودمان بود.

این گزارش می افزاید: مقالات و آیین نامه های مربوط به اردو،اردوی تربیتی چگونه و با کدام برنامه،اردو چرا و چگونه و کتاب اطلس جامع اردوهای دانش آموزشی از منابع و محتوای آموزشی پودمان آموزشی این کارگاه آموزشی بود.