کد خبر: 267152
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۶
بازدید 2259
 ویژه برنامه ی پیشگیری از حوادث چهارشنبه سوری در سقز برگزار شد

ویژه برنامه ی (( پیشگیری از حوادث چهارشنبه سوری پایان سال 95 )) ، با حضور اعضای مرکز و مشارکت مرکز بهداشت ، درمرکز شماره دو سقز به اجرا در آمد..

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان،کوثر الماسی مسئوول مرکز شماره دو سقز دراین ویژه برنامه با ارائه ی توضیحاتی در خصوص شیو ه های پیشگیری از سوانح و حوادث چهارشنبه سوری بیان کرد: یکی از عوامل ضروری برای پیشگیری از حوادث و اتفاقات، ارتقای سطح آگاهی مردم و خصوصاً گروههای در معرض خطر است. معلومات، آگاهیها، نگرش، اعتقادات و باورهای افراد در مورد هر موضوعی نظیر حوادث چهارشنبه سوری عوامل مستعدکننده رفتار سالم و پیشگیری از این حوادث را تشکیل می دهد. این عوامل در فرد ایجاد انگیزه می نمایند تا رفتار خود را تغییر دهد و از بروز این حوادث جلوگیری نماید.

الماسی خاطر نشان ساخت:عموم مردم بر این باور هستند که حوادث گریزناپذیرند اما این طرز برخورد جبری بایستی کنار گذاشته شود. آموزش سبب افزایش آگاهیها در این زمینه می گردد، نگرشهای مطلوب را برمی انگیزد و نهایتاً مهارتها و رفتارهای پیشگیری از حوادث مذکور را تشکیل می دهد .

 وی افزود در جامعه ما حوادث و آسیبهایی نظیر حوادث ناشی از مواد محترقه و منفجره یا آتش افروزی چهارشنبه سوری، تهدیدی جدی برای سلامتی افراد (خصوصاً کودکان و نوجوانان) است. با این حال حتی حوادثی که به نظر می رسد بدون هشدار و خبر روی می دهند، اکثرشان نتیجه یک رشته اتفاقات یا نتیجه ترکیبی از اتفاقات و وقایع هستند. تشخیص خطرهای بالقوه در این زمینه به افراد کمک می کند که وارد عمل شده، خود را ایمن نگهدارند. در واقع می توان گفت که از جمله عوامل خطرزایی که بر احتمال وقوع این حوادث می افزایند نگرشهای افراد و رفتارهای ناایمن آنهاست که با آموزش افراد می توان هم نگرش و هم رفتار افراد را تغییر داده، اصلاح نمود. به همین سبب مربی مسوول مرکز با بیان توضیحاتی در خصوص شیوه های پیشگیری از حوادث بصورت عملی ، آموزش های لازم را در این زمینه به اعضا ارائه نمود.

نمایش فیلم چهارشنبه سوری در آتش،فضاسازی مناسب با این ایام ، آموزش عروسک سازی با استفاده از کبریت و دستمال کاغذی توسط مربی فرهنگی مرکز ، امضای کمپین (( نه به ترقه ، آری به شادی های بی خطر))  ، برگزاری مسابقه ی نقاشی گروهی ، اجرای نمادین پریدن از آتش چهارشنبه سوری ،برگزاری کارگاه ادبی ، قرائت شعارهای خود ایمنی در برابر حوادث، روایت  داستان (( گذر سیاوش از آتش )) از قصه های حماسی شاهنامه ی فردوسی ، معرفی هفت سین نوروزی با ذکر فلسفه ی  هر سین سفره ، و تقدیر از برگزیدگان مسابقه ی نقاشی از برنامه های این ویژه برنامه بود که با مشارکت 50 نفر از اعضای دختر نوجوان مرکز شماره دو سقز به اجرا در آمد .