برگزاری ده ها برنامه با محوریت کتاب و کتاب خوانی در مراکز کانون استان کرمان

معاون فرهنگی کانون کرمان گفت: همزمان با هفته کتاب و کتاب خوانی ده ها برنامه متنوع فرهنگی با شعار " شعار در خدمت دانایی" در مراکز فرهنگی هنری سراسر استان کرمان برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون کرمان، فاطمه جعفرزاده با اشاره به این که تمامی فعالیت های کانون با محوریت کتاب و کتاب خوانی است ، گفت: در هفته ای که به نام ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی نامگذاری شده است مراکز فرهنگی هنری کانون نیز با توجه ی ویژه تری به این موضوع، برای ترغیب و تشویق کودکان و نوجوانان به مطالعه تلاش می کنند.
جعفرزاده از برگزاری جشن کتاب، نشست های کتاب خوانی و نقد کتاب، نشست با والدین اعضای مراکز و اجرای طرح های معرفی کتاب در مراکز کانون کرمان خبر داد و گفت: در این هفته از اعضای فعال و کتاب خوان مراکز نیز تجلیل می شود.
وی با اشاره به  حضور کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نمایشگاه کتاب ناشران ایران در کرمان، خاطر نشان کرد: در این نمایشگاه علاوه بر غرفه ی فروش و عرضه ی کتاب و محصولات کانون در هر روز یکی از کتاب های منتشر شده در کانون به شیوه ای خلاق توسط مربیان به خانواده ها و کودکان و نوجوانان بازدید کننده از نمایشگاه معرفی می شود.
معاون فرهنگی کانون همچنین به برگزاری گردهمایی عمومی کارکنان کانون کرمان در روز چهارشنبه 26 آبان در مجتمع کانون اشاره کرد و بیان داشت: در این نشست مباحثی همچون اجرای طرح کانون مدرسه و کانون نمایش در مراکز، مسابقه ی الکترونیکی کتاب خوانی، راه اندازی نمایشگاه و فروشگاه محصولات کانون و تقدیر از مراکز موفق استانی مطرح و درباه آن گفت و گو می شود.
 جعفرزاده بازدید مربیان و کارکنان کانون از نمایشگاه کتاب کرمان را از دیگر برنامه های روز چهارشنبه عنوان و تصریح کرد: همچنین شبانگاه پنج شنبه 27 آبان ماه ویژه برنامه شبانگاهی توسط مربیان کانون در محل برپایی نمایشگاه کتاب کرمان اجرا می شود.
اجرای دو سرود عاشورایی توسط اعضای کانون چترود و کانون شماره 2 کرمان، قصه گویی صبا نجارپور عضو کانون چترود، پرده خوانی و .. از جمله برنامه های این مراسم است.
در همین حال، جعفرزاده از حضور محمدرضا شمس نویسنده برجسته کشوری در تاریخ 7 آذر ماه در کانون کرمان خبر داد و گفت: قرار است در نشستی که با حضور این نویسنده و اعضای کانون برگزار می شود یکی از کتاب های منتشر شده ایشان در کانون پرورش فکری نقد و تحلیل شود.
معاون فرهنگی کانون کرمان یادآور شد: با هماهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تعداد 11 نفر از مربیان کانون در کارگاه آموزشی " کتاب خوانان کودک و نوجوان" شرکت کردند و شیوه های  راه اندازی باشگاه های کتاب خوانی و کارگاه های نقد تخصصی کتاب را فرا گرفتند.
برگزاری نشست تخصصی کتاب کودک و نوجوان در محل نمایشگاه و فروشگاه کتاب و محصولات کانون از دیگر برنامه های هفته کتاب در کرمان است که جعفرزاده به آن اشاره کرد.