یخدان مویدی بار دیگر کانون شد

یخدان مویدی بنای ارزشمند تاریخی کرمان بار دیگر در اختیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار گرفت تا فعالیت‌های مرکز شماره سه کانون این شهر در مکان اصلی خود از سر گرفته شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، بیست سال پیش در سال 1375 این بنای تاریخی به عنوان سومین مرکز فرهنگی هنری کانون کرمان کار خود را آغاز کرد و کودکان این شهر تاریخی چند سالی در این فضای سنتی و ارجمند با ادبیات و هنر این سرزمین آشنا شدند اما این مکان بعد از این از سوی اداره میراث فرهنگی از کانون بازپس گرفته شد.
در این میان فعالیت‌های مرکز شماره 3 کانون هرگز به خاموشی کشیده نشد و این مرکز در یک مکان اجاره‌ای اما نه چندان مناسب برای فعالیت‌های کتاب‌خانه‌ای کانون به کار خود ادامه داد.
اکنون پس از سال‌ها با پیگیری‌های مدیرکل کانون و مساعدت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردش‌گری استان کرمان این یخدان تاریخی یک بار دیگر در اختیار کانون قرار گرفت و در جریان سفر علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون به کرمان در روز 25 آذر 1395 به بهره‌برداری رسید.
به گفته مسئول مرکز شماره سه کانون کرمان 95 عضو در این مرکز حضور دارند و در فعالیت‌های ادبی، فرهنگی، هنری، علمی و دینی شرکت می‌کنند.
مژگان طیاری ابراز داشت: طرح کانون و مدرسه در مرکز شماره سه کانون کرمان در حال اجراست.
وی از وجود 11هزار و 661 جلد کتاب در مرکز شماره سه کانون کرمان خبر داد.
بر اساس این گزارش مرکز کانون بردسیر در استان کرمان نیز هم‌زمان با سفر مدیرعامل و هیات همراه به این استان به بهره‌برداری رسید.
این مرکز جدید قرار است به عنوان مرکز شماره 1 کانون این شهر نام‌گذاری شود و مرکز قدیمی که مدتی بود در اختیار یکی از سازمان‌ها قرار گرفته بود و بار دیگر به کانون بازپس داده شد تا مدتی دیگر پس از بازسازی و تجهیز به مرکز شماره 2 کانون این شهر تبدیل شود.
در مرکز شماره 1 کانون هم‌اکنون 1646 عضو کودک ونوجوان از 19هزار و 509 کتاب این کتاب‌خانه استفاده می‌کنند.
هزینه‌های ساخت این مرکز نیز از اعتبارات سفر مقام معظم رهبری تامین شده است.
بازدید از مرکز کانون رفسنجان، مرکز شماره 1(فراگیر) و شماره 2 کرمان، مرکز شماره 2 بردسیر، زمین مجتمع کانون زبان ایران در کرمان و بازدید از روند آماده سازی خودرو سیار روستایی رودبار و سیار شهری کرمان از برنامه‌های دیگر این سفر مدیرعامل و هیات همراه به استان کرمان بود.