کانون زبان باید مجموعه ای آموزشی، تربیتی باشد

مدیرکل کانون کرمان گفت: کانون زبان مجموعه ای صرفا آموزشی نیست بلکه بایستی در کنار آموزش، تربیتی باشد و بسیاری از صفات والای انسانی را به مخاطبان منتقل کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون کرمان، همزمان با میلاد امیر مومنان حضرت علی (ع)، جشن آغاز ترم بهار کانون زبان با حضور کارکنان اداری و مدرسان کانون زبان در مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان برگزار شد.
بنا بر این گزارش،محسن روحی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان در این مراسم با قدردانی از تلاش نیروهای  اداری و مدرسان کانون زبان در کرمان گفت: موفقیتهای سال گذشته با مشارکت و همکاری کل مجموعه کانون زبان بدست آمده است و امیدوارم با همدلی و تعامل بیشتر در سال جاری نیز اتفاقات خوبی برای خانواده بزرگ کانون زبان و کانون پرورش فکری رقم بخورد.
روحی با بیان این که اولویت های سال 1396 در شورای توسعه ی کانون زبان تعیین و بررسی شده است، خاطرنشان کرد: هدف همه ی ما ارتقاء کمّی و کیفی مجموعه است و برای تحقق این امر بایستی از توان و تخصص همه بهره ببریم.
وی افزود: یکی از اولویت های مهم من در شروع مسئولیتم در کانون ایجاد ارتباط مدون، منظم و تنگاتنگ بین کانون پرورش فکری و کانون زبان در استان بوده است که خوشبختانه در حال حاضر در نقطه مطلوبی قرار داریم.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان با اشاره به این که نقش مدرسان در کانون زبان صرفا آموزشی نیست، یادآور شد: هر مدرس می تواند یک همفکر و مشاور خوب باشد و بسیاری از صفات والای انسانی را به مخاطبان کانون زبان منتقل کند.
روحی ادامه داد: وجه تمایز کانون زبان با سایر موسسات آموزشی در این است که در کنارآموزش، مسائل تربیتی فراگیران را نیز مد نظر دارد.
وی با بیان این که برای افزایش رضایت در مخاطب بایستی محیطی جذاب و بانشاط را فراهم آورد، تصریح کرد: بخشی از این جذابیت از طریق بهبود و بهسازی فضای فیزیکی شعب امکان پذیر است که در سال گذشته اتفاقات خوبی در این حوزه رقم خورد و تعدادی از شعب تعمیر و بهسازی شدند.
این مقام مسوول افزود: از سوی دیگر مدرسان نیز در جذب زبان آموز نقش مهمی دارند و نوع رفتار آن ها، ایجاد اعتماد در زبان آموز، پرهیز از غرور، پاسخگو بودن و ارتباط با زبان آموز و والدین آن ها از جمله معیارهایی است که می تواند باعث جذابیت و ایجاد علاقه بیشتر در مخاطب برای حضور در کلاس باشد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کانون گفت: در چشم انداز 5 ساله کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان در نظر داریم 30 درصد از کودکان و نوجوانان استان تحت پوشش خدمات کانون قرار گیرند و از این میان علاوه بر مراکز ثابت و سیار کانون پرورش فکری، عرضه محصولات، برگزاری کلاسهای دوره ای، بهره گیری از فضای فیلم و تئاتر کودک و مواردی از این دست، 5 درصد از 30 درصد به ارائه خدمات به کودکان و نوجوانان از طریق کانون زبان ایران اختصاص داده شده است.
روحی با تاکید بر تلاش برای توسعه مراکز این امر را گامی مثبت در راستای تحقق شعار سال دانست و گفت: افزایش تعداد مراکز علاوه بر خدمت رسانی بیشتر باعث ایجاد اشتغال می شود.
وی با اشاره به این که پروژه ساخت مرکز فرهنگی هنری کانون شماره 2 و کانون زبان سیرجان از اواخر فروردین آغاز می شود،گفت: تکمیل پروه ساخت مجتمع کانون زبان در بهارستان کرمان نیز در دستور کار برنامه های سال جاری قرار گرفته است.
بر همین اساس،علی عظیمی سرپرست کانون زبان کرمان نیز گزارشی ازعملکرد کانون زبان کرمان در سال گذشته را در 6 بخش ارتقای کیفیت خدمات آموزشی، تنوع و توسعه ی آموزشی و برگزاری دوره های جدید، افزایش میزان بهره وری، بازدید از شعب، تحلیل عملکرد کارکنان و ارزیابی سطح رضایت مخاطبان و رویکردهای جدید و خلاق در سطح استان ارائه کرد.
عظیمی با اشاره به افزایش 243 نفر زبان آموز در زمستان سال گذشته خاطرنشان کرد: در حال حاضر 8 هزار و 472 زابن آموز در مراکز کانون زبان مشغول به فراگیری زبان انگلیسی هستند و با هدف گذاری رشد و جذب زبان آموز و رتبه بندی شعب، فضای رقابتی سازنده ای در بین مراکزکانون زبان در سطح استان ایجاد شده است.
وی افزود: در سال گذشته 40 نفر از زبان آموزان مددجوی نهادهایی همچون کمیته امداد بهزیستی و خیریه ها از تخفیف ویژه برخوردار شده اند و به 400 خانواده که دوفرزند آن ها ازکلاسهای کانون زبان استفاده می کنند، تسهیلاتی ارائه شده است.
سرپرست کانون زبان ایران در کرمان همچنین،حرکت به سوی رفتار سازمانی تعریف شده، برگزاری دوره های آموزشی برای کارکنان و مدرسان، توسعه مراکز و جذب و به کارگیری نیروی انسانی جدید را از اولویت های سال 1396 عنوان کرد.