کد خبر: 267688
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴
بازدید 1092
نخستین جلسه شورای فرهنگی کانون کرمان در سال جدید تشکیل شد

در نخستین جلسه شورای فرهنگی کانون کرمان اولویت های کاری مراکز در سال 96 مطرح و درباره آن گفت و گو شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون کرمان، این نشست با حضور مدیرکل، کارشناسان و مربیان مسئول مراکز فرهنگی هنری شهر کرمان در مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان برگزار شد.
بنا بر این گزارش، محسن روحی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان با بیان این که  سال 95، سالی پر کار و موفق در پرونده کانون کرمان بود، گفت: در برخی حوزه ها نقاط ضعف هایی وجود دارد، اما نقاط قوت و اقدامات موفق بسیاری با تلاش همه ی همکاران در سال گذشته رقم خورد.
روحی، افزایش تعداد مخاطبان و جذب برابر دختران و پسران در هر دو گروه سنی کودک و نوجوان را به عنوان دو اولویت مهم کانون برشمرد و یادآور شد: تلاش کنیم از رسالت و حوزه اصلی کانون فاصله نگیریم؛ مراکز فرهنگی هنری نبایستی به محیطی کودکانه و دخترانه تبدیل شود و افزایش خلاقیت و جذابیت در مراکز می تواند مخاطبان بیشتری را جذب کانون کند.
وی با تاکید بر این که در طی چشم انداز 5 ساله در نظر داریم 30 درصد از کودکان و نوجوانان استان تحت پوشش فعالیت ها و خدمات کانون پرورش فکری قرار گیرند، اذعان داشت: تنها حضور در مرکز معیار سنجش مخاطب نیست چرا که کودکان و نوجوانانی هم که از طریق اجرای طرح کانون مدرسه، نمایش فیلم و تئاتر، حضور در کانون زبان و بهره مندی از تولیدات و محصولات کانون به نحوی از خدمات این مجموعه بهره مند می شوند جزو مخاطبان ما به شمار می آیند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان با اشاره به اجرای موفق طرح کانون مدرسه در مراکز فرهنگی هنری کرمان، خاطرنشان کرد: این طرح در بیش از 80 درصد از مراکز در سطح استان اجرا شد.
روحی تصریح کرد: ارتباط بین این دو مجموعه آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یک ارتباط اغنایی و دو طرفه است و تلاش هر دو، ارائه بهترین خدمات به مخاطب کودک و نوجوان است.
وی افزود: هدف در طرح کانون مدرسه علاوه بر آشنایی دانش آموزان با فعالیت های کانون، نشان دادن توان و تخصص مربیان کانون و ارتباط دو سویه با مدارس است.
روحی گفت: مراکز فرهنگی هنری مجری طرح کانون مدرسه تلاش کنند در جشن پایان طرح علاوه بر برپایی نمایشگاه آثار دانش آموزان، از والدین و معلمان مدارس نیز دعوت کنند تا از نزدیک در جریان روند و شیوه کار قرار گیرند.
در ادامه این نشست، مواردی همچون تهیه گزارش کلی اجری طرح کانون مدرسه، برگزاری کلاسهای دوره ای ، ساعت کاری مراکز و ... به بحث گذاشته شد و اعضای شورا درباره آن گفت و گو و تبادل نظر کردند.