کد خبر: 267760
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۵
بازدید 1048
نمایش های برگزیده جشنواره نبض طبیعت معرفی شدند

پس از داوری آثار نمایش عروسکی با موضوع زیست محیطی، برگزیدگان این رقابت در بخش های مختلف معرفی شدند.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون کرمان، همزمان با هفته منابع طبیعی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کرمان اقدام به برگزاری مسابقه‌ای با موضوع «نبض طبیعت در دستان ماست» کرد که حاصل آن تولید و اجرای هشت نمایش عروسکی از سوی اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون کرمان بود.
پس از داوری آثار تولید شده برگزیدگان این رقابت در بخش مختلف معرفی شدند.
بنا بر این گزارش هیئت داوران این رقابت متشکل از مهرداد حدادی، فاطمه جعفرزاده و مریم حجت و با حضور مهدی میرزاییان و معصومه میرزایی دو نماینده منابع طبیعی در بیانیه ای با اشاره به این که نمایش عروسکی هنری است تاثر گذار که می تواند کودکان و نوجوانان را جذب کرده و با زبانی هنرمندانه و غیر مستقیم پیامهای زندگی را به آنها منتقل کند، یادآور شده اند: حفظ جنبه ها و معیارهای هنری این نوع نمایش، موجب تاثیر گذاری بیشتر خواهد شد.
در این بیانیه آمده است: در تولید یک اثر نمایشی عناصر گوناگونی چون متن ، طراحی صحنه و دکور، ساخت عروسکهای نمایشی، کارگردانی قوی و عالمانه، نور پردازی، صدا سازی و موسیقی مناسب نقش دارند که توجه همزمان به همه آنها بسیار حایز اهمیت است و در هر زمینه کسب دانش و تخصص، از ضروریات کار تولید اثر نمایشی موفق است.
بر همین اساس، در بخش طراحی و ساخت عروسک، نمایش "ماهی ها و دریا" اثری از مرکز شماره ی 5 کانون کرمان با احراز 5 رای و نمایش "پپوچی و درخت شکلات" از مرکز 6  کرمان با احراز 4 رای به عنوان برگزیدگان این بخش، انتخاب و معرفی شدند.
در طراحی صحنه،  نمایش "فریاد کوه" کار اعضای مرکز فرهنگی هنری کانون چترود با احراز 5 رای و نمایش فتوسنسز (فتوسنتز) کار آفرینش های هنری استان با4 رای به عنوان برگزیدگان این بخش انتخاب و معرفی شدند.
همچنین نمایش عروسکی " من کی هستم" اثر مرکز فرهنگی هنری کانون شماره 2 رفسنجان به دلیل شرکت در جشنواره نمایش عروسکی کشوری  و کسب موفقیت در جشنواره، در این رقابت  داوری نشد.

در بخش ارتباط موضوعی، نمایش فتوسنسز(فتوسنتز)از مرکزآفرینش های هنری و نمایش "فریاد کوه " ازمرکز چترود هر دو با 3 امتیاز حائز رتبه شدند.
در همین حال هیئت داوران در بخش های متن و کارگردانی، موسیقی، عروسک گردانی و نور پردازی ، هیچیک از نمایش های عروسکی را حایز رتبه برگزیده ندانست.

در ادامه این بیانیه با اشاره به فرصت کوتاه اعضا و مربیان برای تولید آثار نمایشی، هیئت داوران تلاش تک تک همکارانی که آثار خود را به دبیرخانه ی جشنواره ارسال نمودند ستودنی و قابل تقدیر دانست.