پیگیری مسئولان برای راه اندازی مرکز سیار کانون

مسوولان بخش شهداد خواستار راه اندازی مرکز فرهنگی هنری سیار کانون در مناطق روستایی شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون کرمان، محسن روحی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان در نخستین سفر شهرستانی خود در سال جاری به شهداد رفت و علاوه بر بازدید از مرکز فرهنگی هنری کانون، با حضور در جلسه شورای اداری درباره برنامه ها و رویکردهای کانون با مسوولان این بخش گفت و گو کرد.
در این نشست، محمد حسین یزدانپناه بخشدار شهداد با اشاره به این که شهداد به واسطه ظرفیت های گردشگری یک برند است و در ایام نوروز بیش از 100 هزار گردشگر از این منطقه دیدن کردند، گفت: علی رغم پیشرفت های خوبی که در این منطقه صورت گرفته است روستاهای اطراف از بسیاری از امکانات فرهنگی محروم هستند.
یزدانپناه با تاکید بر این که در سال جاری کار فرهنگی در اولویت کاربخشداری قرار دارد، خاطر نشان کرد: یک برنامه مشخص و مدون و قابل اجرا می تواند در محیط های روستایی تحول خوبی ایجاد کند و باعث پویایی آن ها شود.
وی افزود: در صورت همکاری کانون پرورش فکری، آمادگی داریم امکانات دهداری ها را  برای حضور مربیان کانون در روستاها و گسترش فعالیت های کانون در این مناطق در اختیار کانون قرار دهیم.
این مسوول تصریح کرد: حمایت های فرهنگی یکی از ضرورتهای لازم الاجرا در مناطق روستایی است و مرکز فرهنگی هنری سیار کانون می تواند بسیاری از مشکلات و کمبودهای فرهنگی که گریبانگیر کودکان و نوجوانان این مناطق است را رفع کند.
بنا بر این گزارش، محسن روحی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان نیز با بیان این که کانون پرورش فکری سابقه ی طولانی در پرورش نسل موفق دارد و نقش پرورشی و تربیتی آن بر کسی پوشیده نیست، گفت: وجه تمایز کانون با دیگر دستگاه های فرهنگی در این است که یک فرصت بالقوه را در اختیار دارند و این فرصت مخاطبان این مجموعه هستند که تاثیرپذیری زیادی دارند.
روحی افزود: قدمت بالای 40 سال برخی مراکز فرهنگی هنری کانون حتی در شهرستان های کوچک، نشان از اهمیت ویژه ی توجه به حوزه کودکان و نوجوانان است.
وی با اشاره به این که اگر به آینده شهر و کشورمان علاقه مند هستیم باید برای قشر کودک و نوجوان سرمایه گذاری کنیم، یادآور شد: برای کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه بایستی پیشگیری را از دوران کودکی آغاز کرد اما گاهی شاهد هستیم در حوزه پیشگیری، این قشر از جامعه مورد غفلت قرار گرفته است.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان تصریح کرد:ظرفیت های خوبی در کانون پرورش فکری وجود دارد و هدف ما پرورش افرادی با اخلاق، متعهد و با رفتار مومنانه است.
روحی دستگاه فرهنگی پویا را دستگاهی دانست که خود انتقاد باشد واذعان داشت: اگر علاوه بر پذیرش انتقادهای سازنده بیرونی، خود نیز عملکردمان را نقد و ارزیابی و برای رفع نقاط ضعف تلاش کنیم به طور قطع می توانیم گام های بلند و مثبتی در مسیر اهدافمان برداریم.
وی با بیان این که کانون یک فرصت انتخابی است نه اجباری، یادآور شد: مخاطبان کانون با عشق و علاقه در مراکز فرهنگی هنری حضور می یابند و بنابراین گاهی مربی کانون نقش تاثیرگذارتری نسبت به والدین دارد.
مدیر کل کانون کرمان گفت: بخش شهداد به واسطه وضعیت آب و هوایی خاص و کمبود مراکز فرهنگی به ویژه برای کودکان و نوجوان همواره با مشکل مهاجرت مردم این منطقه روبه روست و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آمادگی دارد با حمایت و پشتیبانی مسوولان فعالیت های خود را در مناطق روستایی نیز گسترش دهد.
روحی گفت:از ظرفیت خیرین شهرستان برای تامین خودرو مرکز فرهنگی هنری سیار استفاده شود و کانون نیز در زمینه جذب نیرو و ارائه خدمات فرهنگی به کودکان و نوجوانان این منطقه تلاش وهمکاری می کند.
وی خاطر نشان کرد: در سال جاری که حمایت از تولید ملی در اولویت امور قرار دارد،آمادگی داریم مرکز عرضه و فروش تولیدات و محصولات کانون پرورش فکری را در شهداد راه اندازی کنیم تا  خانواده ها نیز با اطمینان خاطر آن را در اختیار فرزندشان قرار دهند.
در این نشست همچنین حمیده امان اللهی مربی مسوول مرکز فرهنگی هنری کانون شهداد گزارشی از فعالیت های این مرکز در سال گذشته ارائه کرد.