9 کیلومتر کتاب توسط کودکان کرمانشاهی خلاصه نویسی می‌ شود

«حجت الاسلامی» معاون فرهنگی کانون استان کرمانشاه از اجرای طرح بزرگ ترویج کتاب خوانی در همه ی مراکز کانون پرورش فکری استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه ، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه پیش بینی کرد: تابستان امسال کودکان و نوجوانان کرمانشاهی 9 کیلومتر کتاب را خلاصه کنند.

«سیامک حجت الاسلامی» با بیان اینکه تابستان امسال طرح بزرگ ترویج کتابخوانی با مشارکت مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اجرایی می شود، گفت: در این طرح مقرر شده تا کودکان و نوجوانان کرمانشاهی پس از مطالعه کتاب ها، آن ها را خلاصه نویسی کنند.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه گفت: پیش بینی می شود با وصل کردن این خلاصه ها کیلومتر ها خلاصه جمع آوری شود  که در نهایت این خلاصه ها به هم وصل می شوند و با حضور کودکان و نوجوانان در مراسمی به نمایش گذاشته می شوند.

به گفته حجت الاسلامی این طرح از روز ملی ادبیات کودکان و نوجوانان آغاز شده و پیش بینی می شود تا پایان تابستان مجموع این خلاصه ها به 9 کیلومتر برسد و در نهایت به کودکان و نوجوانانی که بیشترین خلاصه ها را نوشته باشند جوائزی داده می شود.

وی این اقدام را در راستای ترویج فرهنگ مطالعه اثر گذار دانست و ابراز امیدواری کرد: اجرای اینگونه طرح ها بتواند در کتابخوان کردن کودکان و نوجوانان و در نهایت ارتقای سرانه مطالعه گامی سودمند باشد.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه افزود: برای اجرای این طرح تاکنون 40 هزار فرم در بین اعضای مراکز کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان توزیع شده است.

به گفته حجت الاسلامی در سال های قبل نیز مشابه این طرح در استان عملیاتی شده و در سال گذشته یکی از دانش آموز موفق به خواندن 500 کتاب شده بود.

وی در ادامه گفت: تمامی علاقمندان عضو کانون می توانند جهت ثبت نام در این طرح به مراکز کانون در استان مراجعه کنند و کتاب ها به انتخاب خود افراد و متناسب با گروه سنی آن ها و از نوع شعر، داستان و ...خواهد بود.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه گفت: همه کودکان و نوجوانان بالای شش سال تا مقطع دبیرستان می توانند با پرداخت هزینه ناچیز سالیانه به عضویت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درآیند.

حجت الاسلامی در ادامه تعداد کل مراکز کانون در سطح استان را 31 مرکز دانست و گفت: از این تعداد 10 مرکز در شهر کرمانشاه و مابقی در سایر شهرستان ها قرار دارد.

به گفته وی همچنین دو مرکز پستی و سیار روستایی نیز در فهرست مراکز کانون قرار دارند که کتاب را در اختیار کودکان و نوجوانان علاقمند ساکن روستاها قرار می دهند

حجت الاسلامی در ادامه با اشاره به برگزاری 70 کلاس ویژه تابستانی در سطح استان کرمانشاه، گفت: این کلاس ها با استقبال پر شور افراد مواجه شده اند.

حجت الاسلامی کلاس های تابستانی را شامل کلاس های نقاشی، خط – نقاشی، خوشنویسی، کار با گل، چرم سازی، احکام، نماز، آموزش قرآن و ... دانست.