نویسنده معروف و مسلمان فرانسوی میهمان بچه های کرمانشاه می شود

«رضا موزونی»مدیر کل کانون پرورش فکری استان کرمانشاه با اعلام دعوت از خانم«کلرژوبرت» نویسنده مسلمان فرانسوی،ازحضور این نویسنده بنام در آبان ماه امسال خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه،نویسنده مسلمان فرانسوی در هفته کتاب وکتاب خوانی میهمان کودکان و نوجوانان کرمانشاهی می شود.

«رضا موزونی» مدیر کل کانون استان کرمانشاه، با اعلام این خبر افزود: با برنامه ریزی انجام شده،این نوید را به کودکان ونوجوانان کرمانشاهی می دهیم که با دعوت از خانم«کلرژوبرت»،این نویسنده مسلمان فرانسوی، میهمان بچه ها در استان تاریخ وهنر کرمانشاه خواهند بود.

مدیر کل کانون استان همچنین گفت: چند سالی است که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به انتشار کتاب‌هایی از یک نویسنده فرانسوی به نام «کلر ژوبرتClaire JOBERT» می‌پردازد که اکثر آنها همانند کتاب «خداحافظ راکون پیر» جزو اثر پرمخاطب این نویسنده به شمار می‌رود.

وی افزود: طی دعوتی که از این نویسنده فرانسوی کرده ایم،در هفته کتاب و کتاب خوانی، ایشان میهمان ما در شهر کرمانشاه خواهند بود.

«کلر ژوبرت» در سال 1961 میلادی (1340 خورشیدی) در پاریس متولد شد. او در یک خانواده مسیحی بزرگ شد. در نوزده سالگی مسلمان شد و بعد با یک دانشجوی ایرانی ازدواج کرد.

کلر ژوبرت لیسانس علوم تربیتی و فوق لیسانس ادبیات کودکان است و در حال حاضر در ایران زندگی می کند. او مهارت خاصی در توصیف حقایق زندگی به زبان کودکان دارد در کتاب هایش دنیا را به خوبی ترسیم می کند و اتفاقات تلخ و شیرین زندگی را به زبان ساده و روان برای کودکان بیان می کند. با نگاهی گذرا به آثارش به راحتی می توان به گرایش مذهبی وی پی برد.

کلر ژوبرت از معدود نویسندگانی است که آثارش را تصویرگری می کند.

کتاب های «امین ترین دوست»، «در جست و جوی خدا»، «قصه مارمولک سبز کوچولو»، «کلوچه های خدا»، «خداحافظ راکون پیر»، «دعای موش کوچولو» و «گربه ی کوچه ی ما» کارهای ایشان هستند که توسط خودشان تصویر گری شده اند.

نویسنده‌ی کتاب «در جست‌وجوی خدا» درباره علت انتخاب دین اسلام گفت: «فکر می‌کردم در دین مسیحیت چیزی کامل نیست. مثلاً مسیحیان تنها حضرت مسیح را قبول دارند در حالی که مسلمانان تمام پیامبران را فرستاده‌ی خدا می‌دانند».

برخی از آثار او عبارتند از:

-          درخت سوخته، نویسنده و تصویرگر کلر ژوبرت، ناشر دفتر نشر فرهنگ اسلامی، گروه سنی ب و ج، 1375٫

 -          نقاش چهره‌ها (بازنویسی یک قصه چینی)، بازنویس و تصویرگر کلر ژوبرت، ناشر سروش، گروه سنی ب و ج، 1376

    -در جست و جوی خدا، نویسنده و تصویرگر کلر ژوبرت، ناشر کانون پرورش       فکری کودکان و نوجوانان، گروه سنی ب و ج، 1384٫

-          امین ترین دوست، نویسنده و تصویرگر کلر ژوبرت، ناشر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، گروه سنی ب و ج، 1384٫

 -      قصه مارمولک سبز کوچولو ، نویسنده و تصویرگر کلر ژوبرت، ناشر کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان، گروه سنی ب، 1385٫

 -          کلوچه‌های خدا، نویسنده و تصویرگر کلر ژوبرت، ناشر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، گروه سنی ب1387٫

 -          زرد و صورتی، ویلیام استیگ، مترجم کلر ژوبرت، ناشر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، گروه سنی ج و د، 1388

   - دعای موش کوچولو(سه زبانه فارسی، فرانسوی، عربی)، نویسنده وتصویرگر کلر ژوبرت، ناشر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، گروه  سنی الف و ب، 1389

    -گربه کوچه ما (از مجموعه کتاب‌های مرغک)، نویسنده و تصویرگر کلرژوبرت ناشر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، گروه سنی الف، 1389

    -وای! نه (از مجموعه کتاب‌های مرغک)، نویسنده و تصویرگر کلر ژوبرت، ناشر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، گروه سنی الف، زیر چاپ

    و تعدادی کتاب چاپ شده به زبان فرانسه در فرانسه و لبنان …

 فهرست جوایز برگزیده:

 

 در جستجوی خدا: جایزه دهمین جشنواره کتاب سلام بچه‌ها و پوپک؛ جایزه جشنواره کتاب‌های کمک آموزشی رشد

خداحافظ راکون پیر: جایزه سیزدهمین جشنواره کتاب سلام؛ جایزه دهمین جشنواره شهید غنی پور؛ جایزه پروین اعتصامی

 زرد و صورتی: جایزه چهاردهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان؛ تقدیر شده بیست و هفتمین دوره انتخاب کتاب سال؛ تقدیر شده دوره چهارم جایزه پروین اعتصامی

 

 

 

لیست جوایز: