کودکان کرمانشاهی 24 کیلومتر کتاب خواندند

در همایش «یار مهربان تنها نیست» از اعضای برتر کتاب خوان مراکز کانون استان کرمانشاه، تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، در هفته کتاب و کتاب خوانی در همایش«یار مهربان تنها نیست»، از اعضای برتر کتاب خوان کودک و نوجوان مراکز کانون فکری استان کرمانشاه تجلیل شد.

در این برنامه که با حضور «قبادی» مدیر کل اموراجتماعی استانداری کرمانشاه، «نجومی» معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان و دیگر مسئولین مختلف از ادارات ونهادهای فرهنگی استان کرمانشاه برگزار شد، از تعداد 60 نفر از اعضای برتر کتاب خوان کودک و نوجوان مراکز استان تجلیل شد.

این مراسم، میهمان ویژه ای نیز داشت.

«کلر ژوبرت» نویسنده فرانسوی و صاحب مجوعه های مختلف داستان کودک نیز در این برنامه حضور داشت.

همایش «یار مهربان تنها نیست» از ساعت 9:30 صبح با قرائت کلام ا.. مجید و پخش سرود غرورآفرین جمهوری اسلامی ایران  در محل فرهنگسرای کودک و نوجوان کار خود را آغاز کرد.

برنامه با کتاب آغاز شد.

خوانش کتاب «امین ترین دوست» از آثار «کلر ژوبرت» توسط یکی از کودکان خردسال و عضو مرکز شماره 8 کرمانشاه،با زبان شیرین کودکانه اش حال و هوای خاصی را به مراسم داد.

اعضای کتاب خانه سیار روستایی نیز این بار با اجرای سرود نمایشی عاشورایی رنگ و بوی  معنوی و زیبایی را به نمایش گذاشتند.

«رضا موزونی» مدیر کل کانون استان نیز به عنوان یکی از مسئولین و افراد مهم در امر ترویج کتاب خوانی ومطالعه در سطح استان، به سخنرانی پرداخت.

«موزونی» با تبریک هفته کتاب و کتاب خوانی، به چگونگی برگزاری همایش «یارمهربان تنهانیست» اشاره داشت.

مدیر کل کانون استان گفت: ما در کانون پرورش فکری به دنبال کارهای تبلیغاتی و یا مقطعی نیستیم.

وی افزود: باید حرکت هایی که در حوزه کتاب و کتاب خوانی صورت می گیرد از اهمیت بیشتری در نزدمسئولین  برخوردار باشد.

زینت خانه های ما نباید فقط آشپزخانه زیبا، مبل های آن چنانی و.. باشد. بلکه باید زینت و زیور خانه های ما باید کتاب و کتاب خوانی باشد.

«موزونی» طرح های ترویج کتاب خوانی را نیز یکی از امور مهم در افزایش سرانه مطالعه کتاب دانست و گفت:از فروردین ماه امسال تمهیدات لازم برای برنامه های ترویج کتاب خوانی توسط مربیان پرتلاش ما در کلیه مراکز استان برداشته شد.اگرچه کار بزرگتر را دراین میان، خود بچه ها و اعضای کتاب خوان کانون انجام دادند.

 وی در سخنانی گریزی به آمار شرکت کنندگان در برنامه کتاب خوانی «یارمهربان تنها نیست»نیز زد.

«موزونی» گفت: طرح کتاب خوانی که اعضای مراکز کانون استان کرمانشاه در آن شرکت داشته اند و مطمئن هستیم که یکی از بهترین برنامه های ارزشمند فرهنگی  نیز توسط بچه های کرمانشاه انجام شده است،در آن اعضای کتاب خوان «106000» جلد کتاب مطالعه کرده اند. «82»هزارصفحه نیز خلاصه نویسی توسط اعضای شرکت کننده انجام گرفته است. با احتساب این آمارها، کودکان کرمانشاهی، چیزی نزدیک به 24 کیلومتر کتاب خوانده اند.

مدیر کل کانون استان همچنین افزود: جای بسیی خوشحالی است که بگوییم؛ «منا خورشیدی» از اعضای کتاب خوان  مرکز دولت آباد که از مراکز حاشیه شهر کرمانشاه و در یکی از مناطق محروم می باشد،نزدیک به «468» جلد کتاب مطالعه کرده است. اعضای کتاب خوان ما در مراکز«جلیلی»، «کنگاور»و..نیز آمار بسیار خوبی در مطالعه کتاب داشته اند. شرکت کنندگان در این برنامه، نزدیک به 3 هزار نفر بوده اند.

«موزونی» در پایان سخنانش از مربیان مراکز کانون استان که سهم ویژه ای در امر برگزاری همایش کتاب خوانی داتشه اند، تشکر کرد.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد این طرح، در سال های آینده به عنوان طرح کشوری مورد حمایت ویژه قرار گیرد.

همایش «یار مهربان تنها نیست» با دعوت از «کلر ژوبرت» نویسنده فرانسوی و پخش کلیپ معرفی وی  ادامه پیدا کرد. وی نیز در باره خود و دنیای نویسندگی اش برای حضار به سخنرانی پرداخت.

پایان بخش این همایش، اهدای جوایز به 60 نفر از اعضای برتر کتاب خوان کودک و نوجوان بود.

نمایشگاهی از طرح های ترویج کتاب خوانی برخی از مربیان نیز در بخش جنبی همایش برپا شده بود که شرکت کنندگان در این مراسم، از آنان بازدید کردند.

آثار خلاصه نویسی اعضای مراکز کانون استان کرمانشاه نیز، از جرثقیل بزرگی در یکی از چهارراه های شهر کرمانشاه ، به اهتزاز در آمد.