«عشق و رنج و بلوط»،رمان تازه رضاموزونی منتشر شد

ازاین نویسنده توانمند کشورمان، تاکنون کتاب های «میمگه جارو به رقی»،«مورچه وگلوله کاموا»،«یخی که عاشق خورشید شد »،«ترانه های سرزمین مادری» و «عشق و رنج وبلوط» در حوزه کودک و نوجوان منتشر شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، رمان تازه «رضا موزونی»، مدیر کل کانون پرورش فکری استان کرمانشاه،چاپ و هم اکنون در کلیه کتاب خانه های مراکز کانون پرورش فکری سراسر کشور در دسترس علاقمندان قرارگرفته است.

«رضا موزونی»، شاعر، پژوهشگر و مجری نام آشنای برنامه های کُردی شبکه زاگرس کرمانشاه درباره ی چاپ و انتشار تازه ترین اثرش گفت: این کتاب اولین رمان من است که با نگاهی تازه و متفاوت به جنگ به چاپ می رسد. در این اثر سعی کرده ام رنجها و تلخی ها و شیرینی های کودکان در جنگ را با تکیه برخاطرات واتفاق های زندگی خودم به مخاطب بچشانم.
وی ادامه داد: محدوده زمانی  از سال1350تا 1382 و فوت شخصیت اصلی رمان (مادرم) است .زبان اثر ساده وصمیمی ومتناسب با دنیای نوجوانان است وعلاوه برنوجوانان با استقبال بزرگترها هم مواجه خواهد شد وبه نحوی سندی گویا بر رنجهای کودکان گیلانغرب در جنگ است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه  درباره ویژگی ها و  فضای روایت های اثرش ادامه داد:تفاوت عمده آن باکتابهایی که در حوزه دفاع مقدس نوشته شده در نوع نگاه آن به ناگفته های جنگ است .چیزی که هیچگاه در آثاری از این دست به آن توجه نشده است.تمامی روایتها از نگاه کودک وشخصیت رمان گفته می شود که از زمان حال شروع شده وبه گذشته سفر می کند.خاطرات درحین سفر کودک که الان مرد 40ساله ای است در ذهنش مرور می شود وبا رسیدن مرد برپیکر مادرش داستان هم از گذشته به حال می رسد وبه هم پیوند می خورند
گفتنی است تا کنون از این شاعر و پژوهشگر گیلان غربی کتابهای «یه ی شه و اگر بچیدن» ، «میمگه جارو به رقی»،«تاتی »،چراخ ،«مورچه وگلوله کاموا»،«یخی که عاشق خورشید شد »،«ترانه های سرزمین مادری» و «عشق و رنج وبلوط» منتشر شده است.