کانون استان کرمانشاه ، به کمک در ختان بلوط  می رود

«رضا موزونی»، مدیر کل کانون استان کرمانشاه، از پیشنهاد اجرای ویژه برنامه هایی برای حمایت از درختان بلوط، از سوی اداره کل کانون استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، «رضا موزونی» در جلسه شورای فرهنگی کانون این استان، از پیشنهاد اجرای ویژه برنامه هایی از سوی کانون این استان برای حمایت از درختان بلوط و جلوگیری از قطع و ریشه کنی این درختان خبر داد.

«رضا موزونی»، مدیر کل کانون استان کرمانشاه، در جلسه شورای فرهنگی کانون استان، با اشاره به اتفاقات ناگوار آتش سوزی های اخیر و قطع مکرر درختان بلوط در مناطق مختلف استان کرمانشاه، از عزم جدی این اداره کل برای انجام فعالیت ها و برنامه های مختلف فرهنگی در حمایت از این درختان خبر داد و افزود: نباید دست روی دست بگذاریم تا جنگلی آتش بگیرد و بالگردی ( اگر باشد…) به کمک بیاید.خود ما ساکنان زاگرس وهمسایگان بلوط چقدر نقش داریم؟ نه در خاموش کردن آتش، به حق که بیشترین کمک را همین دوستداران محیط زیست داشته اند.همین جوان هایی که دست های مهربان و جوانمردشان، در کمک به قامت سوخته ی درختان بلوط، تاول عشق و رنج می زند.

مدیر کل کانون استان همچنین گفت: حرف این است که چه نقشی داریم در اینکه آتشی به پا نشود، در این روزهای
آتش خیز پیش رو اگر به جنگل نرویم چه اتفاقی می افتد؟اگر روشن کردن آتش در جنگل را در این روزها بر خود حرام کنیم چه می شود؟آیا هر کدام از ما نمی توانیم کارمند افتخاری منابع طبیعی باشیم؟!خانه ی خویش را آگاهانه می سوزانیم.و این بزرگترین درد روزگار عجیب ماست.
«موزونی» نگهداری از مواریث گذشتگان را یک وظیفه و از درختان بلوط به عنوان سرمایه های ملی  و محیط زیستی نام برد و افزود: چه جوابی داریم برای کبک های سوخته ی بی آواز؟!برای گوزن هایی که درشیار سنگ های آتشین زنده زنده کباب شده اند؟برای لاک پشتهای بی پناه بی پای خانه به دوش؟برای خرگوش های آبی چشم فرزند مرده ؟برای انتظار بیهوده ی کبک ها بر سر تخمهای سوخته شان؟

مدیر کل کانون استان در ادامه از همه اعضای شورای فرهنگی کانون استان کرمانشاه خواست تا با جدیت برای حفظ و احیای درختان بلوط به عنوان سرمایه های گرانبهایی که در طبیعت هستند، برنامه ها و پیشنهادهای کلیه همکاران مراکز استان در این زمینه جمع آوری شود.
«موزونی»، در پایان، آموزش حمایت از طبیعت، درختان و موجودات،... را به عنوان یکی از مهمترین وظایف خانواده ها، ادارات و سازمان ها دانست و اظهار امیدواری کرد؛ با آموزش به موقع به فرزندان و کودکان و نوجوانان، سهمی در حفظ و نگهداری طبیعت پیرامون خود داشته باشیم.