فعالیت های فرهنگی اداره کل کانون استان کرمانشاه در حمایت از درختان بلوط گسترش می یابد

ادارات کل منابع طبیعی و محیط زیست استان ، برای همکاری های مشترک فرهنگی با کانون و حمایت از درختان بلوط اعلام آمادگی کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، طی جلسه ای مشترک، ادارات کل کانون پرورش فکری، منابع طبیعی و محیط زیست استان کرمانشاه، به بحث و تبادل نظر پیرامون حمایت از درختان بلوط، پرداختند.

 در دیدار صبح امروز دوشنبه، 11 مردادماه، میان مهندس « شیخ ویسی»، مدیر کل منابع طبیعی استان، نماینده اداره کل محیط زیست  و «رضا موزونی» ، مدیر کل کانون استان کرمانشاه، راههای همکاری های بیشتر برای حمایت از درختان بلوط و منابع طبیعی با محوریت کودکان و نوجوان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این دیدار که در دفتر مدیر کل کانون استان کرمانشاه برگزار شد، علاوه بر مدیر کل منابع طبیعی استان، نماینده ویژه اداره کل محیط زیست استان نیز حضور داشت.

«موزونی»در این دیدار، حمایت از درختان بلوط و منابع طبیعی و خدادادی را از وظایف همه آحاد مردم برشمرد و بر آموزش کودکان و نوجوانان به عنوان  جامعه هدف در فرآیند حفاظت و نگهداری از منابع طبیعی و محیط زیست تاکید کرد.

مدیر کل کانون استان با اعلام اینکه نزدیک به 40 هزار نفر از کودکان و نوجوانان در سراسر استان کرمانشاه، عضو کانون می باشند،از شروع به کار فعالیت های دبیرخانه دایمی حمایت از درختان بلوط در این اداره کل خبر داد و افزود: با زبان فرهنگ، هنر و ادب که تاثیرگذارترینزبان در دنیای امروز است، قصد داریم حساسیت کودکان و نوجوانان را به محیط زیست برانگیخته کنیم.

وی همچنین با اشاره به طرح اهدای «تندیس بلوط» به عنوان نشان برجسته به حامیان درختان بلوط و منابع طبیعی، از بخش های مختلف فرهنگی و هنری این دبیرخانه، نظیر؛ نقاشی، سفال، ادبی، عکس،و..نیز خبر داد.

مهندس« مراد شیخ ویسی»، مدیر کل منابع طبیعی استان کرمانشاه نیز در این دیدار، ضمن قدر دانی از مدیر کل کانون استان کرمانشاه در توجه و اهتمام ویژه به حمایت از درختان بلوط و منابع طبیعی استان، اظهار امیدواری کرد برپایی چنین برنامه هایی در آموزش جامعه برای حفاظت  از محیط زیست  استمرار یابد.

مهندس «شیخ ویسی»، با اشاره به بحث  حفظ منابع طبیعی به عنوان یک دغدغه جهانی، با ارایه گزارشی از وضعیت منابع طبیعی استان کرمانشاه،  افزود: اعتقاد دارم که کانون پرورش فکری، موضوعات فرهنگی را به صورت تخصصی  پیگیری می کند.و در این امر، خیلی بهتر از دیگر سازمان های فرهنگی می تواند کار کند ، چون بحث فرهنگ، به عنوان یک کار تخصصی در کانون محسوب می شود.

وی با ابراز خشنودی  برای همکاری تنگاتنگ با کانون،برای برگزاری اردو، برنامه های فرهنگی مشترک و  اعزام کارشنسان این اداره کل به مراکز کانون برای آموزش  کیفیت حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست ،.. اعلام آمادگی کرد.

«معزز»، نماینده اداره کل محیط زیست استان نیز در این جلسه، به بیان دیدگاههای اداره کل متبوع خود و همچنین، راههای گسترش همکری های متقابل فرهنگی  با کانون پرداخت.

در پایان این جلسه، مقرر شد تا در جلسه بعدی، تفاهم نامه ای میان اداره کل کانون پرورش فکری استان با سایر ادارات فرهنگی برای حمایت از درختان بلوط منعقد شود.