طرح کانون – مدرسه در استان کرمانشاه اجرا می شود

در جلسه ای که با حضور مسوولین ادارات کل کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش استان کرمانشاه برگزار شد، راکارهای اجرایی شدن طرح کانون – مدرسه مورد نقد و بررسی طرفین قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، در جلسه ای که میان «رضا موزونی»،مدیر کل کانون استان کرمانشاه و معاونان پرورشی و آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه برگزار شد، راههای اجرایی طرح کانون – مدرسه مورد بحث و بررسی طرفین قرار گرفت.

«رضا موزونی»، مدیر کل کانون استان کرمانشاه در این جلسه، با توضیح پیرامون فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی در کلیه مراکز کانون در سراسر استان، گزارشی کوتاه از پیشینه برگزاری طرح کانون – مدرسه در سال های گذشته  داد و افزود: کانون و آموزش و پرورش در کنار یکدیگر هستند و هر کدام بنا بر مبنای کارایی خود به تربیت کودکان و نوجوانان می پردازند.

«موزونی» در ادامه با اشاره به شیوه نامه ارسالی برای اجرای طرح کانون – مدرسه و اجرای فعالیت های ویژه در مراکز کانون گفت: در این طرح با همکاری مربیان کانون پرورش فکری و معلمان مدارس، ضمن حضور دانش آموزان در مراکز کانون، در برخی موارد نیز مربیان کانون به اجرای فعالیت در مدارس خواهند پرداخت.

«زهره بالاگبری»، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز در این جلسه با اشاره به اینکه اجرای طرح کانون – مدرسه سبب آشنایی معلمان با فعالیت های کانون می شود، افزود: اولین چیزی که از کانون فکری به ذهنم می رسد، این است که جایی است در آن مربیانش آدم های خلاقی هستند.

وی همچنین با استقبال از اجرایی شدن طرح کانون – مدرسه، گفت: در کانون بهترین چیزها را به کودکان آموزش می دهند.

«محسن شاه حسینی»، معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: دیدن فضاسازی مراکز کانون پرورش فکری و همچنین شرکت در فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی باعث افزایش توانایی های مهارتی در کودکان می شود.

وی همچنین افزود: سال هاست که دانش آموزان از آسیب های حفظ کردنی، رنج می برند.اما حضور آنان در  فضای مراکز کانون پرورش فکری بسیار فرصت خوبی است.

در پایان این جلسه، مقرر شد با هماهنگی میان مدارس  و مراکز کانون پرورش فکری در سراسر استان کرمانشاه، به زودی طرح کانون – مدرسه آغاز شود.