کودکان کتاب خوان کرمانشاهی نشان زرین گرفتند

برای اولین بار به اعضای برتر کتاب خوان مراکز کانون استان کرمانشاه نشان زرین اهدا شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، صبح امروز دوشنبه 24 آبان ماه 1395 و همزمان با هفته کتاب و کتاب خوانی در مراسمی، ضمن تجلیل از اعضای برتر کتاب خوان مراکز کانون پرورش فکری استان کرمانشاه، برای اولین بار و در طرحی ابتکاری نشان های زرین کتاب خوانی به آنان اهدا شد.

«رضا موزونی»، مدیر کل کانون استان کرمانشاه در این مراسم با اشاره به اینکه جایگاه مطالعه و کتاب خوانی باسد در جامعه افزایش یابد، گفت: در مراکز کانون پرورش فکری محور عمده برنامه های تاب خانه های ما، کتاب است.

مدیر کل کانون استان کرمانشاه همچنین افزود: هر چیزی که بخواهد ماندگار شودباید در کتاب بیاید.حتی وقتی سرنوشت بزرگترین نویسندگان و دانشمندان را بخوانیم، می بینیم که همه آنها بلا کتاب سر و کار داشته اند.

وی در بخشی دیگر از سخنانش گفت: از شما بچه ها م خواهمکه برای خودتان مهر شخصی و کتاب خانه شخصی داشته باشید.

«موزونی» در ادامه به آمار شرکت کنندگان در طرح ترویج کتاب خوانی در مراکز کانون استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: امسال در طرح کتاب خوانی  و در طول 4 ماه، 1900 نفر از اعضای کتاب خوان مراکز کانون شرکت کردند و این اعضادر حدود 190 هزار جلد کتاب نیز خوانده اند.که از بین تمام آنها، 36 نفر برگزیده شدند و 4 نفر نیز به عنوان منتخبی نهایی کتاب خوانی، امروز  و در این مراسم تجلیل شدند.

وی در پایان از اجرای طرح کانون-مدرسه در مراکز کانون و با همکاری آموزش و پرورش خبر داد.

«موزونی»، در باره این طرح گفت: در این برنامه، مدارس یک روز در هفته به کانون می آیند و در برنامه های کانون شرکت می کنند.

اجرذای نمایش عروسکی«قهر و مهر» از مرکز شماره یک کرمانشاه، اجرای مسابقه حضوری، پخش کلیپ سخنان رهبر معظم انقلاب با موضوع کتاب و کتاب خوانی، پخش کلیپ طرح های برگزیده ترویج کتاب خوانی مراکز کانون استان کرمانشاه، پذیرای با کتاب،و ...از دیگر برنامه های این مراسم بود.

«خوانسار»، مدیر کل نهاد کتاب خانه های استان کرمانشاه میهمان ویژه این مراسم باشکوه بود.

مرایم تقدیر از کتاب خوانان برتر مراکز کانون استان کرمانشاه، با اهدای نشان های زرین و جوایزی به اعضای برکزیده  پایان یافت.