نوجوانان کرمانشاهی،آخرین اثر«بابک نیک طلب» را نقد و بررسی کردند

مجموعه رباعی «با فرفره ها به شادی باد بگرد» با حضور نویسنده کتاب و جمعی از نوجوانان کانون فرهنگی هنری در کرمانشاه نقد و بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، جلسه نقد و بررسی مجموعه شعر« با فرفره ها به شادی باد بگرد»، با حضور «بابک نیک طلب»، شاعر این مجموعه در شهر کرمانشاه برگزار شد.

«رضا موزونی»، مدیر کل کانون استان کرمانشاه با اعلام این خبر افزود: کتاب مجموعه رباعی «با فرفره‌ها به شادی باد بگرد» با حضور نویسنده کتاب و جمعی از اعضای نوجوان مراکز کانون شهر کرمانشاه، بعد از ظهر روز یکشنبه 7 آذرماه، در مجتمع فرهنگی و هنری شماره 4 کرمانشاه، مورد  نقد و بررسی قرار گرفت.

بابک نیک طلب، شاعر این مجموعه در این جلسه گفت: این مجموعه شعر شامل 24 رباعی است و برای گروه سنی نوجوانان منتشر شده است.

این شاعر و نویسنده کودک و نوجوانان اظهار داشت: رباعی از قالب هایی است که بنیانگذار آن ایرانیان بودند و تنها قالبی است که عرب ها از آن استفاده نکردند.

وی افزود: در این مجموعه رباعی که شعری کوتاه با 4 مصراع است سعی کردم علاوه بر دغدغه های سن نوجوانی، حرف های دل خودم را با مخاطبین در میان بگذارم.

نیک طلب در ادامه بیان داشت: در ابتدا 60 رباعی برای این مجموعه در نظر گرفته شده بود که پس از ارائه آن کانون پرورش فکری 25 رباعی انتخاب شد و در نهایت 24 رباعی به چاپ رسید.

وی به مراحل نامگذاری این مجموعه اشاره و خاطر نشان کرد: نامی را که من برای این مجموعه در نظر گرفته بودم انتخاب نشد و در نتیجه 4 اسم انتخاب کردیم و به کانون‌های استانها ارسال کردیم و اسمی را که نوجوانان به آن بیشترین رای را داده بودند همین" با فرفره ها به شادی باد بگرد" بود.

نیک طلب با بیان اینکه شاعران به وسیله شعر ارتباط عاطفی با خوانندگان برقرار می کنند، گفت: در همین راستا مجموعه دیگری در دست اقدام دارم که تاکنون 12 شعر آن مجموعه آماده است و احتمالا تا آخر سال جاری به جاپ خواهد رسید.

در ادامه این مراسم، برخی از اعضای نوجوان به خوانش آثار ادبی خود پرداختند که این آثار نیز مورد توجه میهمان برنامه قرار گرفت.

در پایان این مراسم، اعضای شرکت کننده با «بابک نیک طلب»، شاعر میهمان، عکس یادگاری گرفتند.