اعضا در مراکز کانون، راحت تر با ادبیات ارتباط برقرار می کنند

این نشست با عنوان « چگونگی برگزاری کارگاه های شعر برای اعضای نوجوان» برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، نشست علمی مربیان ادبی مراکز کانون استان کرمانشاه با حضور «بابک نیک طلب»، شاعر مطرح کودک و نوجوان کشور برگزار شد.

«رضا موزونی»، مدیر کل کانون استان کرمانشاه، با اعلام این خبر افزود: این نشست با عنوان «چگونگی برگزاری کارگاه های شعر برای اعضای نوجوان» و در محل خانه ادبیات واقع در مجتمع فرهنگی و هنری شماره 4 شهر کرمانشاه برگزار شد.

 در ابتدای این برنامه که صبح روز یکشنبه 7 آذرماه  برگزار شد،«رضا موزونی»، مدیر کل کانون استان کرمانشاه با عرض خیر مقدم به میهمان برنامه، برگزاری این نشست را در جهت افزایش علمی مربیان ادبی موثر دانست و اظهار امیدواری کرد این نشست ها زمینه ساز حضور موثر اعضا در کارگاه های ادبی باشد.

مربیان ادبی استان کرمانشاه در نشستی با «بابک نیک طلب»، شاعر مطرح کودک و نوجوان، به بحث و تبادل نظر در خصوص راه های ایجاد انس و نزدیکی اعضا با شاعران و نویسندگان و همچنین بررسی راهکارهای ایجاد لذت از خوانش متون ادبی در اعضای کارگاه های ادبی پرداختند .

همچنین، در این نشست خوانش صحیح اثر توسط مربی و همچنین استفاده از اسناد صوتی که با صدای خود شاعر خوانده شده است، استفاده از تصاویر و زندگی نامه شاعران، بازدید از مکان های مرتبط و... از راهکارهای مناسب شناخته و معرفی شدند.

«بابک نیک طلب» که به عنوان استاد این نشست حضور پیدا کرده بود، به بیان ویژگی های اجرای برنامه های ادبی در مدارس و مراکز کانون پرداخت.

وی، کارگاه های ادبی موجود در مراکز کانون را محلی مناسب برای معرفی و یادگیری اعضای کودک و نوجوان عنوان کرد و افزود: با توجه به ساختار مناسب در آفرینش های ادبی و همچنین آموزش مناسب مربیان ادبی، اعضای شرکت کننده در برنامه های کانون پرورش فکری، نسبت به کلاس های درسی، راحت تر می توانند با ادبیات و موضوع های محتلف ادبی، ارتباط برقرار کنند.

در ادامه این نشست، مربیان ادبی شرکت کننده نیز به بیان تجربه های کاری در حوزه تخصصی خود پیرامون کارگاه های ادبی و نیازهای ادبی اعضا پرداختند.