مطالعه، مهم ترین ویژگی مربی کانون است

صبح امروز شنبه 23 اردیبهشت ماه، جلسه ویژه مربیان فرهنگی مراکز کانون سطح شهر کرمانشاه، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، جلسه ویژه مربیان فرهنگی مراکز کانون پرورش فکری سطح شهر کرمانشاه برگزار شد.

در این جلسه که صبح امروز شنبه 23 اردیبهشت ماه و در محل مجتمع شماره یک کانون در شهر کرمانشاه برگزار شد، آخرین بحث های اداری و فرهنگی برای مربیان شرکت کننده تشریح شد.

«رضا موزونی»، مدیر کل کانون استان نیز در این جلسه، طی سخنانی به بیان وظایف محوله مربیان و نمود فعالیت های فرهنگی و هنری از سوی آنان در سطح مراکز کانون پرداخت.

«موزونی» گفت: مطالعه، شرط اول و مهمترین ویژگی مربی کانون بودن است.

مدیر کل کانون همچنین در بخشی دیگر از سخنانش به بحث نوآوری در اجرای فعالیت های جاری مراکز کانون اشاره کرد و افزود: محور فعالیت های کانون "خلاقیت" است. و شما مربیان با خلاقیت، می توانید دریچه جدیدی به روی کودکان باز کنید.

وی همچنین مربیان کانون را به عنوان یکی از ارکان تاثیرگذار در تربیت اعضا دانست و گفت: همان طور که والدین نقش مهمی در تربیت فرزندانشان دارند، بخشی دیگر از تربیت کودکان در کانون به دست مربیان انجام می شود.

مدیر کل کانون استان کرمانشاه، با اشاره به انتخاب شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان « اقتصاد مقاومتی با رویکرد تولید و اشتغال»، افزود: امسال در عمل به فرموده رهبر معظم انقلاب، کار کانون نیز تولید است،و بحث تولید در کانون؛ تولید فرهنگی است.

«موزونی» افزود: تولید فرهنگی، هنری، و... در کانون مانند تولید یک نشریه دیواری فرهنگی، یک قصه خوب، یک نمایش عروسکی،... یک تولید ماندگار و تاثیرگذار است.

وی با توجه به اعتماد عمومی و همچنین قدمت چندین ساله فعالیت های کانون گفت: کانون در افکار عمومی جایگاه خاص خودش را دارد. بزرگترین هنرمندان این مرز و بوم افتخارشان به این است که در کودکی عضو کانون بوده اند.

وی در پایان  به مربیان توصیه کرد؛ از لحاظ افزایش معلومات علمی، فرهنگی،...خود را تجهیز کنند.

در ادامه این جلسه، «مهناز فتاحی»، کارشناس مسوول فرهنگی  کانون استان کرمانشاه به تشریح کیفیت و کمیت فعالیت های فرهنگی و هنری از سوی مربیان فرهنگی در سطح مراکز پرداخت و در این زمینه از مربیان خواست تا با جدیت، پیگیر اجرای فعالیت های جاری با توجه به نیازهای امروزی اعضا باشند.

«سیامک حجت الاسلامی»، معاون فرهنگی کانون نیز ضمن ارایه نقطه نظراتی پیرامون بحث های فرهنگی و مقررات اداری، بر لزوم  توجه و دقت مربیان در اجرای فعالیت ها متناسب با نیازهای اعضا تاکید کرد.

در پایان این جلسه، مربیان شرکت کننده به بیان نظرات خود پیرامون مباحث فرهنگی در مراکز خود پرداختند.

اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، 13 مرکز و 2 مجتمع فرهنگی و هنری دارد، که با افتتاح 2 مرکز دیگر در آینده نزدیک، تعداد مراکز در شهر کرمانشاه به 17 مرکز خواهد رسید.