کد خبر: 271468
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳
جلسه تودیع و معارفه حراست استان

مدیرکل کانون کرمانشاه در جلسه معارفه وتودیع حراست استان گفت : خیلی خوشحالیم که در جمع شما هستیم و سپاس از حضور مدیر فرهنگی حراست کانون کشور؛ بحث تودیع و معارفه حراست است .

 به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جلسه تودیع و معارفه حراست استان در سالن آمفی تئاتر مرکز شماره 4 برگزار گردید.

مدیر کل استان ادامه داد : حراستها در هرسازمانی وظایف تعریف شده ای دارند وماموریت هرحراست درحوزه کاری اوست،

کانونم جموعه ی فرهنگی و هنری است که مخاطبان وکارکنان آن افرادی متفاوت ازلحاظ لطافت روحی هستن، طبیعی است کسانیکه باکودکان سروکاردارند افرادی ظریف ولطیف اند .

وی گفت : شما اگردر یک باغکارکنیدممکن است برای حفاظت ازدرختان پایت را روی چندگل ونهال بگذاری ،اما اگر دریک نهالستان کارکنی بایدخیلی مواظب باشی، بایدبیشتردقت کنی؛اگردریک گلستان کارکنی علاوه برپاهابایدحتی مواظب دست هایت نیزباشی که گلبرگ گلی رانیازاری ! کانون یک گلستان است یک نهالستان است، مربیانی که دراین مجموعه کارمیکنند باگل هاونهال هادرارتباط ند پس روحیه حساسی دارندو بنابراین وظیفه حراست سخت ترمی شود .

مدیرکل استان در ادامه گفت : حراست ها چراغ راه هستند آنهاچاله هاو چاه های مسیررابه مانشان میدهند، حراستها باید اعتماد همکاران راجلب کنند و درب اتاقشان بروی همکاران باز باشد؛حراستهامشاوران امین مدیران وهمکاران میتوانند باشند، حراستها برادران همکاران هستند و یک برادر همیشه مشاوره ی برادرانه به مجموعه همکاران میدهد.

رضا موزونی بیان کرد : الحمدلله باحضور برادرم جناب آقای مذنبی دراین سالها نگاه حراست ها متفاوت شده است؛جناب مذنبی یک مدیرفرهنگی است ودرجلسات کانون همیشه نظرهای خوب و راه گشایی دارد.

وی در پایان گفت : از زحمات آقای نقشی تشکرمیکنم وبرای آقای حقیقی آروزی توفیق دارم و ازهمکاران انتظار دارم باایشان که خودشان ازبدنه ی کانون است همکاری داشته باشند .

مدیرکل دفتر مرکزی حراست کانون در آئین تکریم و معارفه مسئولین حراست اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه گفت؛ کانون به عنوان یک دستگاه فرهنگی مأموریت های فرهنگی را بر عهده دارد و ما به عنوان اعضای این سیستم چه در بخش اداری و پشتیبانی و چه در حوزه فرآیندی و برنامه های فرهنگی و چه در پیوند بین مربّی و متربّی باید آن را ترفیع دهیم.

ایشان با بیان اینکه به جای توجّه صرف به قالب کار در کانون باید به مضمون و محتوای فعالیت ها پرداخته شود گفت؛ جهت گیری کلّی فعّالیت های کانون باید به سمت آرمان بلندی به نام تمدّن نوین ایرانی و اسلامی سوق پیدا کند.

مدیرکل دفتر مرکزی حراست با بیان اینکه با تدبیر مقام معظّم رهبری سالهای اخیر مزین به نام اقتصادی شده است گفت؛ اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصاد ملی و اقتصاد داخلی و روی پای خود ایستادن و باید باور به اینکه "ایرانی می تواند" را به کودکان و نوجوانان مان آموزش دهیم. وی ادامه داد، اگر بخواهیم نظام ما و کشور ما به آینده روشنی در حوزه تمدنی برسد باید بر روی این حوزه ها سرمایه گذاری کنیم.

مدیرکل دفتر مرکزی حراست با بیان اینکه حراست ها در وزارتخانه ها و سازمان های مختلف علاوه بر مأموریت های عام، وظایف خاص و متفاوتی متناسب با همان محیط را نیز بر عهده دارند گفت؛  در حوزه فرهنگی حضور حراست، فرهنگی است و حراست از فرهنگ باید با زبان، با روش و با ابزار فرهنگی باشد.

ایشان با تأکید بر اینکه ما در حراست کانون نیاز به گفتمان و نیاز به کارشناسانی داریم که درد فرهنگی این مجموعه را بشناسند گفت؛ امروز یکی از مهمترین نقطه ی تمرکز در کانون حراست از رسم الخط و زبان فارسی است، حراست در مواجهه محتوایی است که به پیشینه و تاریخ ما دارد ضربه می زند و محتوایی که ذهن بچه های ما را از "شدن" و "توانستن" دارد تهی می کند.این ها وظیفه ی حراست دستگاه فرهنگی است.

محمّد صالح مذنبی با بیان اینکه در حوزه ی استان ها تلاش می کنیم  افرادی را بعنوان مسئول حراست انتخاب کنیم که بر وظایف خود در حوزه فرهنگ اشراف داشته باشند گفت، امیدوارم آقای صادق حقیقی که جوان خودساخته ای است و کانون را خوب می شناسد، بتواند با ابزار و زبان فرهنگ عامل ایجاد امنیت و آرامش در مجموعه کانون در استان باشد. 

مدیرکل دفتر مرکزی حراست در پایان از زحمات چندین ساله آقای حسن نقش در سمت مسئولیت حراست تشکّر و قدردانی نمود.