دیدار رئیس حوزه هنری استان با مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه وبویراحمد

رئیس حوزه هنری استان در راستای تعامل بیشتر و بهتر با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان یک نهاد فرهنگی با مدیرکل کانون در استان دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره ی کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه وبویراحمد، صبح امروز رئیس حوزه هنری کهگیلویه وبویراحمد به همراه تعدادی از پرسنل حوزه هنری از فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بازدید کردند.
شریف اسلامی با بیان اینکه حوزه هنری وکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دو نهاد فرهنگی هستند، اظهار داشت: گرچه مخاطبان از لحاظ سنی متفاوتند ولی اهداف یکی است که این افراد بعد از کانون با توجه به علایق خود به سوی حوزه هنری گرایش پیدا می‌کنند.
رئیس حوزه هنری کهگیلویه وبویراحمد گفت: دستگاه‌های فرهنگی می‌توانند با تعامل بیشتر به پیشبرد اهداف فرهنگی اجتماعی کمک کنند.
وی با بیان اینکه کار جمعی سبب بالا رفتن بهره‌وری کار و خروجی بهتر می‌شود، ابراز کرد: یکی از اهداف حوزه هنری پرورش استعدادهای هنری جوانان  است که کانون پرورش فکری همین رسالت را در مورد کودکان و نوجوانان ایفا می‌کند.
اسلامی با اشاره به نقش کانون در زمینه پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان، بیان کرد: اعضای کانون بعد از پایان 17 سالگی برای استفاده بهتر و هدایت استعدادهای خود باید به سمت سایر نهادهای فرهنگی گرایش پیدا کنند که یکی از وظایف حوزه هنری پرورش رشد و شکوفایی و اندیشه این افراد است.
 رئیس حوزه هنری کهگیلویه وبویراحمد گفت: متاسفانه در زمینه تئاتر کودک هیچگونه فعالیتی در استان وجود ندارد و نمایش فیلم کودک یک نیاز است که در استان احساس می‌شود.
 وی با اشاره به اینکه می‌توان  قصه‌های باستانی و گذشته ایرانی را احیا کرد و به صورت کتاب تدوین کرد، عنوان کرد:  به سرانجام رساندن همه این کارها نیاز به تعامل و همکاری تمامی دستگاه‌های فرهنگی دارد و با توجه به فعالیت‌های مشترک و یکسانی که کانون و حوزه هنری دارند ، می‌توانند با هم همکاری و تعامل بیشتری داشته باشند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه وبوراحمد نیز در این نشست با اشاره به 43 فعالیت کانون در قالب 5 فعالیت اصلی "فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و اسلامی " اظهار داشت: خوشبختانه کانون برنامه‌های خوبی برای غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان دارد.
عیسی گرجی زاده تاکید کرد: کتابخانه‌های کانون در سراسر استان ویژه کودکان و نوجوانان است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه وبویراحمد به طرح جمع آوری و انتشار قصه های بومی و محلی توسط کانون اشاره کرد و افزود: هم اکنون در کتابخانه های کانون این کتاب ها موجود است که کودکان و نوجوانان می توانند با مطالعه آنها با قصه های قدیمی و محلی آشنا شوند.
 وی به فعالیت‌هایی مانند برگزاری جشنواره‌هایی مانند تئاتر عروسکی، جشنواره سرود، جشنواره قصه گویی و برنامه ادبی دو پنجره که با دعوت از نویسندگان و شاعران مطرح حوزه کودک و نوجوان برگزار می‌شود، اشاره کرد و گفت: کانون برای رشد شخصیتی بهتر کودکان در این مسیر نیازمند همکاری و تعامل تمامی دستگاه‌های فرهنگی به خصوص حوزه هنری است.
 مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه کودکان امروز آینده سازان کشور هستند، تصریح کرد: کار کردن برای این گروه سنی در عین لطافت دشوار هم هست و برای انجام هرچه بهتر این رسالت بزرگ کانون از پیشنهادات و نظرات کارشناسی استقبال می‌کند