گزارش عملکرد کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد

کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر در سی و هشتمین بهار آزادی برنامه های شاد و متنوعی را برای کودکان و نوجوانان این مرزوبوم برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در سی و هشتمین بهار ازادی برنامه های مختلف و شادی را برگزار که اهم این برنامه ها به شرح ذیل است :
دهه فجر انقلاب اسلامی ،یادآور ایثار ملتی است که با الهام از انقلاب سرور آزادگان حسین بن علی (ع) پرچم توحید را برافراشت وتداوم اعجاز این پدیده مهم تاریخی جنبش های بیداری اسلامی را رقم زد با هدف اهتمام به باز سازی صحنه یک پدیده به عنوان مبداء ارزش ها در ذهن نسلی که هنگام وقوع آن از صحنه غایب بوده و علاقمند به دریافت خاطرات این حماسه حضورند ودر راستای تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران ورهنمودهای مقام معظم رهبری  و برجسته سازی مواضع اصولی وآرمانهای مقدس انقلاب اسلامی کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی بر آن شد که در سی و هشتمین سالگرد فجر پیروزی در ایام ا... دهه فجر ،همچون گذشته به منظور اجرای هر چه با شکوهتر مراسم این ایام گامی موثر ومفید بردارد باشد که مورد رضای حق تعالی قرار گرفته باشد.
اولین نشست کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر
اولین نشست کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان کهگیلویه و بویراحمد در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.
در این نشست کارشناسان فرهنگی ، هنری ، ادبی ،فن آوری اطلاعات، روابط عمومی و ..  به تشریح برنامه‌های دهه فجر سال گذشته و بررسی نقاط ضعف و قوت برنامه ها پرداختند.
در ابتدای این نشست، عیسی گرجی زاده مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد ، ضمن تاکید بر لزوم آشنایی نسل جدید انقلاب، با اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی و بنیانگذار کبیر آن گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با برنامه‌ریزی و تدوین چندین برنامه هدفمند، ویژه ایام دهه مبارکه فجر، ضمن آشنا کردن کودکان و نوجوانان با وقایع و اهداف پیروزی انقلاب بر اساس عناوین روزشمار انقلاب برنامه‌های گسترده‌ای را برگزار خواهد کرد.وی گفت: ذهن کودکان مانند ظرفی در اختیار ما ست که اگر اندیشه های مثبت به این ظرف منتقل شود کودک در مسیر مثبت قرار گرفته و رفتاری مثبت خواهد داشت در صورتی که  اگر اندیشه های ناسالم به ذهن او منتقل شود رفتار او در جهت منفی و نادرست نمود وبروز خواهد کرد.
مسوول کمیته کودک و نوجوان استان اظهار داشت: قبل از هر چیزی ما خود باید انقلاب را بشناسیم و برای آشنایی کودکان با انقلاب عاشقانه فعالیت داشته باشیم تا کودکان ما نیز با شور و اشتیاق در این فعالیت ها با ما همراه شوند.
در ادامه این نشست کارشناسان به ارائه پیش‌بینی برنامه‌های  در حوزه کودک و نوجوان پرداختند.سپس هر کدام از اعضا آمادگی خود را برای مشارکت در برگزاری برخی از برنامه‌های پیشنهادی اعلام کردند.در پایان این نشست بر حضور حداکثری دانش‌آموزان در برنامه‌های این کمیته تاکید شد.
دومین نشست کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر
دومین جلسه کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان با حضور مسوول روسای مدارس برگزار شد.
عیسی گرجی زاده  مسوول کمیته کودک و نوجوان بر لزوم برنامه­ریزی برنامه های شاد و مفرح برای کودکان و نوجوانان نوسط اعضای کمیته کودک و نوجوان تاکید کرد.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کردسعی بر این است که با همکاری تمامی اعضای کمیته،برنامه­ هایی تاثیرگذار و شاد برای کودکان و نوجوانان در دهه فجر برگزار شود.
مسوول کمیته کودک و نوجوان استان از اعضای کمیته خواست تا برنامه­های خود را  مصوب و برای شهرستانها نیز ارسال تا کودکان و نوجوان شهرها و روستاها نیز برنامه های متنوع دهه فجر بهرمند شوند.
در ادامه این جلسه اعضای کمیته و واحدهای فرهنگی،هنری و ادبی کانون پیش بینی برنامه­ های خود برای دهه مبارک فجر را اعلام کردند.
سومین نشست کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی
سومین نشست کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی سال 95 و دعوت از اعضای کمیته کودک و نوجوان در دفتر مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با دستور کارجمع بندی نهایی برنامه های کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر برگزار گردید.
در ابتدای این نشست، عیسی گرجی زاده مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد ، بر لزوم برنامه ­ریزی برنامه های شاد و مفرح برای کودکان و نوجوانان توسط اعضای کمیته کودک و نوجوان تاکید کرد.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد:سعی بر این است که با همکاری تمامی اعضای کمیته،برنامه­ هایی تاثیرگذار و شاد برای کودکان و نوجوانان در دهه فجر برگزار شود.
تشریح برنامه های کمیته کودک و نوجوان توسط مدیر کل کانون با حضور نماینده ولی فقیه استان 
                   
عیسی گرجی زاده در نشست اعضای ستاد دهه فجر استان با نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد به گزارش برنامه های پیش بینی شده دهه فجر پرداخت و افزود: این جشن از مصوبات کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان کهگیلویه و بویراحمد بوده که همزمان در یاسوج و دو روستای سپیدار و دشتروم نیز برای کودکان و نوجوانان روستایی برگزار می شود .
وی اظهار داشت: جشن‌ها و برنامه‌های دهه فجر پرجلوه برگزار می شود تا برای مردم به ویژه نسل جوان دارای جذابیت باشد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری جشن بزرگ انقلاب در 16 بهمن ماه در یاسوج خبر داد.
در این نشست آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی نماینده ولی فقیه و نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان گفت:  انقلاب اسلامی به ملت ایران و انسان‌ها آزادی بخشید و 22 بهمن برگزاری جشن برای این آزادی است.
حضور کانون پرورش فکری در جشن انقلاب مدارس غیرانتفاعی در هتل جهانگردی
 
جشن بزرگ انقلاب در هتل جهانگردی یاسوج با حضور دانش آموزان ابتدایی مدارس غیر انتفاعی یاسوج برگزار گردید که مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان سخنران در این نشست حضور داشتند.
در این جشن توسط کانون پرورش فکری سوالاتی مطرح و به 3 نفر از برگزیدگان از محصولات فرهنگی کانون پرورش فکری هدایایی اهدا شد.
حضور  کانون پرورش فکری در نشست تخصصی کتاب در اداره کل کتابخانه های استان
 
نشست کتاب خوان تخصصی استان کهگیلویه و بویراحمد با موضوع مطالعات تاریخ و تمدن اسلامی  توسط اداره کل کتابخانه های استان برگزار گردید که مدیرکل کانون پرروش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان سخنران و مهمان ویژه به سخنرانی پراختن و در پایان نشست نیز از ایشان با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد.
کمیته کودک و نوجوان شهرستان لنده  برگزار شد
 
   جلسه کمیته کودک ونوجوان ستاد دهه فجر با مسئولیت کانون پرروش فکری کودکان ونوجوانان و عضویت آموزش و پرروش،کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزستی در محل کانون پرروش فکری شهر لنده با حضور این اعضا برگزار شد
در این جلسه مربی مسوول مرکز فرهنگی هنری لنده  ضمن تبریک ایام ا.... دهه مبارک فجر بر اهمیت اجرای برنامه های متنوع و جذاب به منظور آشنایی هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان ایران اسلامی با آرمانها و ارزشهای انقلاب اسلامی تاکید کرد.
راضیه کبوتری افزود:برنامه های متنوع کمیته کودک و نوجوان شهرستان لنده که این برنامه ها شامل برگزاری ایستگاه نقاشی با موضوع معرفی امام خمینی(ره)به اعضا، شهادت وانقلاب با حضور دانش آموزان و مسئولین  که در ایام دهه فجر در کانون پرورش فکری لنده برگزار خواهد شد.
 وی از سازمانهای عضو کمیته کودک و نوجوان خواست که پیشنهادات خود را در خصوص هماهنگی برای هرچه بهتر برگزار کردن این برنامه های پیش بینی شده عنوان نموده که پس  از جمع بندی نهایی برنامه ها و فعالیت های ویژه این ایام مبارک و تایید آن توسط اعضاء کمیته صورتجلسه آن جهت تصویب نهایی به ستاد دهه فجر شهرستان تنظیم گردید.
آماده‌سازی مراکز فرهنگی هنری برای جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی
مراکز کانون استان کهگیلویه و بویراحمد جهت استقبال از دهه مبارک فجر اقدام به فضاسازی و آماده‌سازی کارگاه‌های فرهنگی هنری ویژه این مناسبت کرده‌اند
مراکز کانون استان برنامه‌ها و فعالیت‌های متنوع و متعددی را در بزرگداشت سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران تدارک دیده‌اند.
اجرای و نصب طرح‌های دیواری، معرفی کتاب، نشریات و عکس‌های مربوط به روزشمار انقلاب و معرفی شخصیت بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری از جمله موضوعات فضاسازی مراکز کانون است که همزمان با هفته استقبال صورت می‌گیرد.
 
 به صدا درآمدن زنگ انقلاب در مراکز فرهنگی هنری استان کهگیلویه و بویراحمد
به مناسبت 12 بهمن سال‌روز ورود حضرت امام خمینی (ره)به میهن عزیز اسلامی،' زنگ انقلاب، در مراکز فرهنگی هنری کانون استان کهگیلویه و بویراحمد نواخته شد
با فرا رسیدن 12 بهمن، سال‌روز ورود حضرت امام خمینی (ره)به میهن اسلامی ،هم‌زمان در مراکز فرهنگی هنری استان کهگیلویه و بویراحمد  مهدهای کودک استان، زنگ انقلاب ساعت 9:33صبحنواخته شد.
با به صدا در آمدن زنگ انقلاب، بچه‌ها با زمزمه‌ی سرود "هوا دلپذیر شد" فضای برنامه را انقلابی کردند و با سردادن شعارهای انقلابی یاد و خاطره‌ی آن روزها را گرامی داشتند.
گفتنی است" زنگ انقلاب"یکی از برنامه‌های کمیته ی کودک ونوجوان ستاد دهه‌ی فجر استان در سال 95 است که هم‌زمان با مراکز فرهنگی هنری استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسوولان کانون استان به صدا درآمد.
 
استقبال کودکان باشتی از دهه فجر با پرواز بادبادک‌ها با نمادهای انقلابی
 
مربی مسوول مرکز فرهنگی هنری باشت از برگزار شدن برنامه های شاد و متنوع به مناسبت گرامیداشت سی وهشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایام دهه فجر در شهرستان باشت خبر داد.
محبوبه ظفری افزود: این برنامه با همکاری نهادهای دولتی ویژه کودکان و نوجوانان در رده سنی شش تا 9 سال برگزار شد.
وی ادامه داد: این برنامه با حضور عموم کودکان شهرستانی در روز 13 بهمن ماه در محل کانون پرورش فکری شهرستان باشت  برگزار شد.
ظفری افزود: در این مراسم از بادبادک‌هایی با شکل مرغک کانون ، عکس شهدای انقلاب و  نمادهای انقلابی استفاده شد تا ضمن تشویق و ترغیب نوجوانان و کودکان به این سمت، آسمان شهرمان را پر از نماد فرهنگ و آزادی کرده و بهار انقلاب را در سطح شهرستان جشن گرفتیم.
غبارروبی بوستان های شهدا توسط اعضای مراکز فرهنگی هنری باشت و سی سخت
در اولین پنج شنبه دهه مبارک فجر وبه مناسبت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قبور مطهر شهدای شهرستان باشت و سی سخت با دستان کوچک و اما پر مهر اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باشت و سی سخت غبارروبی و گل باران شد.
در سومین روز از دهه مبارک فجر اعضای مرکز باشت  به اتفاق جمعی از مسئولان،  با حضور بر سر مزار شهدای گلگون کفن انقلاب و دفاع مقدس شهرستان باشت با آرمان‌های والای انقلاب تجدید بیعت کردند.
اعضای کانون باشت با اهدایی گل هایی لاله ساخته دست خود، به قبور مطهر شهدا با شهدا پیمان دوستی بستند.
 
جشن و ایستگاه نقاشی 'همراه با حماسه سازان انقلاب ' در یاسوج برپا شد
 
به مناسبت سی و هشتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی جشن و ایستگاه بزرگ نقاشی'همراه با حماسه سازان انقلاب 'در یاسوج برپا شد.
مسوول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت : دهه مبارک فجر یادآور حماسه بزرگ و تاریخ‌ساز ملت شریف و انقلابی ایران اسلامی است که نه تنها در تاریخ کشورمان ماندگار شد بلکه به عنوان نقطه تحول‌سازی در تاریخ معاصر جهان به ثبت رسید که امروز آثار آن پس از 38 سال در قالب بیداری اسلامی در منطقه مشاهده می‌گردد.
عیسی گرجی زاده  افزود:22 بهمن سالروز پیروزی حماسه عظیمی است که ملت متدین و آزاداندیش ایران آن را با آگاهی و وحدت کلمه تحت رهبری رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) و با شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی خلق نمود.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  کهگیلویه و بویراحمد نیز با اشاره به اجرای ویژه برنامه های کودک و نوجوان دهه فجر، گفت: کودکان و نوجوانان از گروه های پرسشگر و حقیقت جو هستند و باید واقعیات و حقایق را بدانند که همه ما وظیفه‌ای مهم و حساس داریم.
وی  افزود: جشن انقلاب و ایستگاه نقاشی " با حماسه سازان انقلاب " با معرفی شخصیت دو چهره مطرح انقلاب " آیت الله هاشمی رفسنجانی و آیت الله ملک حسینی " با حضور 600 نفر از کودکان و نوجوانان برگزار شد که آنان وقایع انقلاب را بر اساس دیدگاه و ذهنیت خود بر روی کاغذ ترسیم کردند.
وی اضافه کرد: از بین نقاشی‌ها، آثار برتر توسط مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انتخاب و  هدایایی تقدیم شد.
شاهنامه خوانی ، شعرخوانی ، اجرای زنده گروه موسیقی ، مسابقه از دیگر برنامه های جشن و ایستگاه نقاشی انقلاب بوده است.
جشن "انقلاب" دهه فجر در مراکز فرهنگی هنری استان کهگیلویه و بویراحمد
همزمان با دهه مبارک فجر، جشن انقلاب در مراکز فرهنگی هنری استن کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
سخنرانی، اجرای سرود، موسیقی زنده، مسابقه و تجلیل از برگزیدگان کارگاههای فرهنگی و هنری  از برنامه های این مراسم در مراکز فرهنگی هنری بوده است.
استان کهگیلویه و بویراحمد دارای 18 مرکز فرهنگی هنری ثابت، سیار و پستی است.  
برگزاری ایستگاه نقاشی دهه فجر انقلاب اسلامی در مراکز فرهنگی هنری کهگیلویه و بویراحمد
ایستگاه نقاشی برنامه مصوب کمیته کودک و نوجوان تمامی شهرستانهای استان کهگیبلویه و بویراحمدد سی سو هشتمین دهه فجر انقلاب اسلامی بوده است که با استقبال خوب کودکان و نوجوانان مواجه شد.
ایستگاه نقاشی دهه فجر در مراکز فرهنگی هنری شماره 1 و 2 یاسوج ، سی سخت ، دهدشت ، لنده ، 1 و 2 گچساران برگزار شد
گفتنی است در پایان  این مسابقه ،آثار شرکت کنندگان در  معرض دید گذاشته شد و داوران نیز نقاشی‌هایی که از خلاقیت ذهنی افراد تراوش شده بود را انتخاب و به تعدادی از آنان جوایزی اهدا شد.
 
جشن انقلاب کتابخانه های سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  برای کودکان و نوجوانان روستایی
یکی از رسالت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزاری برنامه های شاد و مناسبتی برای کودکان و نوجوانان روستایی است که کتابخانه های سیار روستایی  با دعوت از اعضای این کتابخانه با فعالیت های کانون و دهه فجر آشنا شدند. 
ایستگاه نقاشی صورت کانون پرورش فکری کهگیلویه و بویراحمد در روز حماسه 22 بهمن
به مناسبت دهه فجر در مسیر راهپیمایی بیست و دوم بهمن ماه در یاسوج غرفه نقاشی و گریم صورت کودکان برپا شد.
در کنار راهپیمایی پر شکوه 22 بهمن برنامه های متعددی برگزار گردید؛ که برپایی ایستگاه نقاشی و گریم کودکان یکی از این برنامه ها بود.
در این ایستگاه کودکان به ترسیم نقاشی هایی در موضوعات مرتبط با انقلاب اسلامی و صحنه های مختلف راهپیمایی 22 بهمن و موضوعات مختلف کودکانه بر روی بوم و کاغذ پرداختند.
عیسی گرجی زاده مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد  در حاشیه مراسم راهپیمایی استفاده از هنر برای  آشنا کردن کودکان با وقایع انقلاب را تأثیر گزار خواند و افزود: برپایی ایستگاه های فرهنگی و استفاده از هنر نقاشی می تواند ارزشهای انقلاب را برای کودکان  نهادینه کند
حضور اعضای مرکز فرهنگی هنری سی سخت در راهپیمایی 22 بهمن
اعضای مرکز فرهنگی هنری سی سخت همگام با دیگر کودکان و نوجوانان ایرانی با حضور در خیابانها و شرکت در راهپیمایی 22 بهمن به دنیا ثابت کردند که پشتیبان نظام وانقلاب هستند.
کودکان و نوجوانان و اعضای مرکز فرهنگی هنری سی سخت پا به پای بزرگترهای خود با حضور در راهپیمایی 22 بهمن حماسه تاریخی دیگری را رقم زدند.
 بیانیه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد و کمیته کودک و نوجوان استان  به مناسبت یوم الله 22 بهمن
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد در بیانیه ای با تبریک سی و هشتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، همه آحاد مردم استان به خصوص کودکان و نوجوانان را به حضور حماسی در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن دعوت کرد.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این بیانیه ضمن دعوت از ملت بزرگ ایران اسلامی، آحاد مختلف جامعه، تشکل‌های مختلف مردمی، دانشجویی و دانش‌آموزی و کارگری و همه جوانان برومند و غیور ایران اسلامی، گروه‌ها، احزاب و تشکل‌های وفادار به انقلاب اسلامی و به خصوص از کودکان و نوجوانان آینده سازان ایران اسلامی در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد خواسته است تا بار دیگر با حضور حماسی، انقلابی با آرمان‌های انقلاب تجدید میثاق کنند.
کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان با صدور این بیانیه از مردم انقلابی کهگیلویه و بویراحمد خواسته است تا با حضور حماسی در راهپیمایی مردمی یوم‌الله 22 بهمن با آرمان‌های والای انقلاب اسلامی و بنیان گذار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) و شهدا تجدید میثاق نموده و با تبعیت از فرامین و منویات مقام معظم رهبری توطئه‌های شوم دشمنان قسم‌خورده اسلام و انقلاب اسلامی را نقش برآب کنند.